K titulku by asi bylo na místě dodat filmovou hlášku – a to se vyplatí.
Je tomu skutečně tak, hledání alternativních cest ke spalovacím motorům je jistě na místě a správné, ale nikoliv za každou cenu s administrativně nařízenými daty povinného přechodu dopravy na bezemisní provoz.
Jedním z příkladů je test tahače Mercedes-Benz GenH2, který s nákladem celkem vážil 40 tun a měl na jedno natankování vodíku (80 kg) ujet vzdálenost z vývojového oddělení Daimler Truck v německém městě Worth, přes Hamburk do Berlína. Tedy celkem 1046 km. A výsledek? Nejdelší zatím ujetá trasa vodíkového kamionu. Takže potlesk a nadšení? Ne tak docela.
Za jakou to bylo cenu? Palivo na tuto tisícikilometrovou trasu vyšlo 4x dráž, než kdyby šlo o dieselový kamion. Jak říká titulek: vodíkový kamion ujede na plnou nádrž 5x kratší trasu (diesel na jedno natankování až 5000 km), ale zato bylo vodíkové palivo 4x dražší než na kolik by vyšla nafta. Takže znovu zopakujeme – a to se vyplatí.