Elektro: Baterie za 41 % ceny vozu

Opakujeme to do kolečka a stejně se to do centrály Evropské unie nedoneslo

– vynucování elektrifikace jako jediné cesty budoucnosti automobilismu je nesprávné, pro běžné motoristy je to nedostupná cesta. Přes všechna ujištění europoslanců, jak rychle půjdou ceny dolů.

Jeden příklad za všechny. Akumulátory pro elektromobily mají v drtivé většině záruku z výroby jen na 8 let a 160 000 najetých kilometrů. Elektrifikovaná Škoda Octavia dokonce ještě kratší. Co to znamená při průměrné životnosti osobních automobilů v České republice bezmála 15,5 roku? Že přinejmenším jednou budete muset baterie vyměnit a zakoupit nové. Má to ale u takovéto elektro-ojetiny smysl? Příklad.

Ford Mustang Mach-E s akumulátorem o kapacitě 98,7 kWh je od 1 514 900 Kč. Ovšem americké ceny akumulátoru by po přepočtu pro běžného zákazníka vyšly na 626 000 Kč, tedy tvořily by nejméně 41 % ceny nového vozu. Takže vás v součtu „ojetina“ vyjde na 2,1 milionu korun. Jak moc je to dobrý obchod, to už necháme na vás.