Viník: Displej nebo automobilka?

Není žádným tajemstvím, že podle řady výzkumů a testů prováděných například britskými pojišťovnami,

není nejvíce nebezpečné telefonování za volantem (což nic nemění na našem odmítání tohoto nešvaru), ale například zadávání adresy do navigace nebo jiné ovládání dotykového displeje řidičem za jízdy. Může odvést pozornost od dění před šoférem na vozovce i na několik desítek sekund.

Jinými slovy řečeno – neustálé přidávání dalších informací do palubních přístrojů, stejně jako zvětšování displejů vede k častějším haváriím, jejichž viníky je právě on. A tak se automobiloví výrobci zaplétají do smyčky – musí nabídnout co největším displej s co nejvíce informacemi, protože to doba žádá, ale zároveň musí zabránit tomu, aby na něj řidiči „zírali“. Jistě, jedno jde proti druhému, ale tak už to je. Výsledek?

Například německá automobilka BMW si patentovala čidlo, které hlídá řidiče. Nebude ale sledovat, zda nedej bože šofér neusíná, ale sledovat, zda příliš dlouho „neciví“ na displej, který mu sama automobilka „nadělila“ na palubní desku. Paradox.