Zřejmě nejlepší kontrolou toho, jak si stojí konkrétní model SUV,
je jeho praktické a každodenní používání s najetím zhruba 100 tisíc kilometrů. To si řekli němečtí motorističtí novináři a od roku 2014 postupně zaznamenávali výsledky, včetně závěrečné kontroly. Co z toho vzešlo? Tabulka 12. kompaktních SUV a jejich pořadí spolehlivosti.
Nabízíme výsledky pětice nejlepších a naopak trojky nejhorších. Takže… Nejlépe se umístilo BMW X1 xDrive 2.0i , kterému mohli odborníci vyčítat jen starší navigační systém. Překvapivě na druhé pozici se ocitl Fiat 500X 1,6 MultiJet, který nevykázal za sto tisíc kilometrů žádné poruchy. A opět, snad jen navigace mohla být lépe čitelná. Třetí příčku obsadil Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD – výčitky: porucha elektrického zavírání víka zavazadelníku a pomalu přicházející koroze. Dobře si vedlo i dvojče Kia Sportage 2.0 CRDi AWD. Pátá pozice patří Mazdě CX-5 Skyactiv-D AWD.
A poslední trojka? Volvo XC60, VW Tiguan a Škoda Kodiaq. Poslední z nich se neobešla bez návštěvy servisu. A to pro nutnou opravu řídící jednotky adaptivních tlumičů a chybné startovací tlačítko.