Stáčení kilometrů na tachometru je na trhu s ojetými vozidly stále běžnou praxí.
A přestože jsou kupující stále obezřetnější, riziko koupě nezákonně upraveného vozu je stále vysoká. Konkrétně ztráty spojené s těmito podvody se odhadují v rámci EU na 8,77 miliardy eur ročně.
Společnost carVertical, která se zabývá historií vozidel, analyzovala 1,11 milionu vozidel za posledních 12 měsíců na 24 trzích, včetně USA a většiny Evropy. Studie odhalila, že nejčastěji „cinknutá“ je Audi A8. Ze všech prověřených mělo až 30,6 % zfalšovaný stav kilometrů, tedy téměř každá třetí.
Jak se říká, Audi v tom není sama. Šest z deseti nelegálně upravených vozů byly drahé německé modely, jako například Audi A7, BMW X5, BMW řady 7 a Volkswagen Touareg. Jejich vysoká cena (a tedy i vysoký potenciál zisku) činí z těchto aut ideální cíl pro podvodníky. Mezi modely ostatních výrobců zažily podvody: na 2. místě Ford Mustang (25,7 % mělo stočené kilometry), na 10. místě Ford Fusion (22 %), na 14. místě Volvo XC70 (21,1 %) a na 19. místě Opel Insignia (19,5 %).
Rostoucí poptávka po hybridech a elektromobilech rychle mění dosavadní situaci. Například u Volkswagenu Jetta má ve srovnání s dieselovou (24,1 %) nebo benzínovou verzí (22,4 %) hybridní pohonná jednotka významnější zastoupení mezi vozy se stočenými kilometry (27 %). Rostoucí počet hybridů a vozů do zásuvky se zfalšovaným počtem najetých kilometrů naznačuje, že by kupující měli být obezřetnější. I když je celkový podíl vozidel se stočenými kilometry na elektrický pohon (13,4 %) nižší než evropský průměr u spalovacích verzí (15,6 %), rozdíl je už zanedbatelný. Navíc pořízení elektromobilu se stočenými kilometry bude zcela jistě pro kupce představovat podstatně vyšší následné výdaje za opravy.