Přibývající léta nás lidí nikdo nezastaví, ovšem v případě průměrného věku osobních automobilů to může být i jinak.
Ale v Čechách rozhodně není. Jednoduše řečeno, za poslední čtvrtletí se průměrný věk osobních aut v ČR zvýšil na bezmála 16 let, konkrétně na 15,83. Tak se na evropském žebříčku v tomto směru Česko dál propadá, když průměrný celoevropský věk činí bezmála jen polovinu toho českého.
Situace je na českých silnicích stále „smutnější“. Z jedné strany roste počet aut, za 3 čtvrtletí letošního roku jich přibylo o zhruba 105 tisíc víc, zato jejich stav je stále horší. Což je dáno stále se zvyšujících průměrným věkem vozidel. Hlavní viník daného stavu? Ekonomická situace v ČR. Prodává se méně nových aut, ze zahraničí se dovážejí stále starší modely a vozidla dokonce i 20 stará jejich čeští majitelé v dostatečně vysokém počtu nevyřazují z provozu. Proč? Protože jejich vlastníci už na nový automobil prostě mít nebudou.
V součtu pak vychází, že osobní vozy v ČR stále více stárnou. Pravda nic to není proti stáří motocyklů v Čechách, kde průměrný věk dosahuje 34 let, u traktorů je to 32,68 let, u nákladních vozidel 18,2 roku, autobusů 14,68 a lehkých užitkových vozidel 14,13 roku.