Obvykle se říká, že číslovka 13 přináší smůlu, ovšem v případě v pořadí již 13. ročníku ČEZ Czech New Energies Rallye
to rozhodně neplatí. Naopak, patřil nejen počtem posádek – celkem 37, ale i náročností trati, k těm dosud nejzajímavějším, a za to je rád také ÚAMK, který se podílel na této akci. Uskutečnila se v polovině března a startovala z Českého Krumlova.
Soutěž v rallye pravidelnosti s vozy na elektrický pohon přilákal na start kromě domácích také posádky z Belgie, Španělska, Portugalska, Francie a dokonce i ze San Marina a dalších států. Startovní pole tak bylo velmi vyrovnané a bylo těžké hovořit o jediném favoritovi. Vždyť mezi piloty byl například belgický jezdec, který se účastnil i mistrovství světa a byl i mistrem Evropy v rallye. Hovoříme o jezdci Bruno Thiry. Pro zajímavost dodejme, že jeden z vozů řídil i českokrumlovský starosta Alexandr Nogrády.
Ostatně také o vozech platilo, že bylo komu fandit. Na dvoudenní trať se vydaly: domácí Škoda Elroq, ale i VW ID.7 Tourer GTX nebo Tesla či Mustang Mach-E. A samotná trať? Měla délku 366 kilometrů a její součástí bylo celkem 20 měřených zkoušek. Na autocvičišti ÚAMK pak museli řidiči dokázat to, co účastníci veteránské setinové rallye South Bohemia Classic.
To nebylo vše, co mohli diváci a fandové motorismu na trase, ale stejně tak i v samotném Českém Krumlově nebo Českých Budějovicích, vidět. Součástí soutěžních dnů byla jak ecoRally, tak i druhý ročník Rallye Český Krumlov Revival. Jinak řečeno, do soutěže se zapojily také historické automobily.
Jezdci, jako například Miloš Kašpar nebo Petr Mičan už mají na svém kontě řadu automobilových soutěží a ani na 13. ročníku ČEZ Czech New Energies Rallye, jak sami řekli, nemohli chybět. Podobně jako spolupořadatel ÚAMK.