Novinky

Automobilky falšují údaje

Automobilky falšují údaje

A jsme zase u toho samého – automobilky udávají hodnoty, které se jim hodí, nikoliv, které odpovídají realitě.

Elektro? Češi a Slováci je nechtějí

Elektro? Češi a Slováci je nechtějí

Euro úředníci si mohou říkat, co chtějí. Ani „reklamní“ elektromobily na některých státních institucích nebo velké sliby a přání úřadů nic nezmění

Léto: Za benzín a naftu si připlatíme

Léto: Za benzín a naftu si připlatíme

Jakou trasu s ohledem na nové ceny volit při cestě do Chorvatska?

Jací jsme motoristé? Bez karty, známky

Jací jsme motoristé? Bez karty, známky

Obecně se dá říct, že Češi jsou o sobě jako o řidičích dobrého mínění.

Kdo může chtít zdražení benzinu a nafty!

Kdo může chtít zdražení benzinu a nafty!

Je doslova výsměchem pro běžného českého motoristu, když „jeho“ europoslanec zvedne ruku pro úpravu povolenek emisí CO2, která zjevně přinese zdražení paliv až o téměř 3 Kč na litr. Navíc, když to komentuje slovy, že mají motoristé šanci pořídit si úspornější auto. A to při smutné realitě: průměrném věku osobních aut v ČR 16 let. Že jsou v Čechách třetí nejstarší v EU osobní vozy, není dáno tím, že Češi mají rádi „plechovky“, ale protože nemají dost prostředků.

Danou situaci jim Evropský parlament ještě opepří. Co tím chceme říct? To, že schválení úprav systému povolenek emisí CO2 přinese i pro dopravu od roku 2027 cenový strop 45 euro za tunu emisí. Za tímto poněkud nejasným pro běžného motoristu číslem se skrývá fakt, že distributoři pohonných hmot by měli „doplácet“ na litr benzínu v dnešních cenách 2,50 Kč a na litr nafty 2,80 Kč. Distributoři?

Snad se nenajde jediný motorista, který uvěří, že tyto vyšší náklady si ponechají distributoři paliv na sobě a nepřenesou je do cen benzínu a nafty. Odborníci ÚAMK nepochybují o tom, že se tyto částky promítnou v cenách paliv u stojanů čerpacích stanic a zaplatí je motoristé.

Co s tím? Rady českých europoslanců: jezděte tramvají, kupte si úspornější auto, nejlépe elektromobil. Bez komentáře…