Osmička nebezpečných

Osmička nebezpečných

Vskutku jinak ani nelze označit osm modelů osobních automobilů, které nejčastěji podle statistik partnerského automotoklubu ÚAMK,

tedy německého ADAC, zůstaly stát na cestě a museli k nim vyjet žlutí andělé asistenční služby automotoklubu. Nejčastěji vypoví službu podle této statistiky vozy Smart ForFour. Naopak za nejbezpečnější označili experti automotoklubu Toyotu Aygo, Audi A1, Mini, ale i Renault Captur a další.

Rozdíl proti jiným žebříčkům „nej“ automobilů je u tohoto jasný – staví na tom, kolikrát musela servisní služba vyrazit k autu, které zůstalo nepohyblivé na cestě. To je ta nejhorší varianta. Za rok v Německu museli žlutí andělé zasahovat u 3,5 milionů oprav. To v průměru představuje bezmála 10 000 případů, a i když vezmeme v potaz, že téměř polovinu představují vybité akumulátory, je to velmi vysoký počet servisních zásahů.     

Jak už jsme uvedli, nejčastěji servisní technici musejí vyjíždět k vozům Smart ForFour (roku výroby 2015 až 2019). Následují: Hyunda i20, Renault Clio, Toyota C-HR (z roku výroby 2017-2019) a Corolla (2019), Ford S-Max, jeho bratranec VW Sharan a Opel Insignia. Tohle je tedy osma nejméně spolehlivých aut podle ADAC.