Test ojetin: Šest statečných

Test ojetin: Šest statečných

V době, v níž žijeme, s neustále narůstajícími ekonomickými tlaky na běžného motoristu, se jich stále více obrací nikoliv ke koupi nového,

ale ojetého vozu, a to ještě jen za přijatelnou cenu. A to prosím neplatí jen o Česku, ale i Německu, kde právě proto sestavili tabulku nejspolehlivějších rodinných vozů za cenu v přepočtu zhruba do 370 000 Kč. Kdo uspěl?

Ukazuje se, že sázka na kvalitu má své opodstatnění. Konkrétně, Audi A3 1,4 TSI g-tron, tedy jezdící jak na benzín, tak na CNG, se na první pohled zdá jako špatná investice, protože je dražší než základní provedení. Po 100 000 najetých kilometrech redaktory Auto Bildu a po rozebrání vozu do posledního šroubku, se ukázalo, že to byla dobrá volba. Navíc kusy s najetými méně než sto tisíci kilometry mohou být i za čtvrt milionu korun.

Kdo prahne po voze 4x4 a nepotřebuje udivovat známou značkou, rozhodně podle německých expertů neprohloupí, když sáhne pro Suzuki SX4 S-Cross. Verze vyráběná do roku 2021 neoslní krásou, zato prostorem, úsporným motorem 1,6 DDiS, a i když to není v pravém slova smyslu terénní vůz, pohon Allgrip běžnému motoristovi postačí a za horšího počasí ho podrží.

To Volvo XC60 D4 Automatic (výroba 2015 až 2017) nabízí prémiové svezení, i když čtyřválcový diesel je pro těžší vůz tak akorát. Problémem vozu jsou odcházející baterie i další detaily. Při koupi je na místě se podívat na podvozek a na jeho komponenty, podle toho kde s vozem původní majitel jezdil. Nicméně při dobrém zacházení a servisu tento vůz vydrží i dalších 300 tisíc kilometrů.

Další tři vozy, které němečtí experti nechali odkroutit sto tisíc kilometrů a pak je zkontrolovali, a dali jim tak zvaně požehnání, patří: Hyundai i30 Kombi 1,6 CRDi, Seat Ateca 1,4 Eco TSI Style a VW Golf Sportsvan 1,4 TSI.