Orientace koncernu Volkswagen na vozy do zástrčky oprávněně vyvolávala otázku – co bude s motorárnou Škody Mladá Boleslav?
Definitivní rozhodnutí padlo zcela nedávno a určuje, že Škoda přebírá vývoj kompaktních spalovacích motorů VW.
Jinými slovy, mladoboleslavské technologické centrum automobilky bude zodpovídat za vývoji spalovacích turbomotorů TSI řady EA 211, které používá koncern VW. „Volkswagen přebírá kompetence k vývoji elektromobility, takže předává kompetence vývoje spalovacích motorů do Mladé Boleslavi. Souvisí to i s platformou pro malé vozy se spalovacími motory uloženými napříč, která se tady už vyvíjí, takže se to logicky spojí v jeden celek,“ uvedl Martin Hrdlička zodpovědný i za vývoj motorů ve Škodě Auto. Pokud jde o spalovací motory uložené napříč, mají objemy od 1,0 do 1,5 litru. A jde o benzinové, tak i hybridní.