ČR: Polovina ojetin je z Německa

ČR: Polovina ojetin je z Německa

Německo je evropskou velmocí nejen, pokud jde o výrobu a prodej nových vozů, ale je i

největším importérem použitých automobilů na starém kontinentě. Čeští motoristé mají ve většině případů důvěru v tyto ojetiny a považují je za poměrně dobře udržované. Jen je otázkou, pokud jde o stočené kilometry, co s nimi udělají překupníci těsně předtím, než je nabídnou na českém trhu.

Jak potvrzuje průzkum společnosti carVertical až 50,3 % ojetých automobilů v České republice pochází z Německa. Následuje dovoz z Itálie (11,2 %), Slovenska (8,7 %), Polska (5,2 %) a Francie (4,9 %). Tyto údaje byly získány analýzou historie více než 1 milionu vozidel. Což z druhé strany nemusí odrážet statistiky registrací v České republice.

Jaké jsou důvody, proč kupující vyhledávají vozy z Německa? Jednak věří, že němečtí řidiči se o své vozy starají lépe než například v Čechách. Také si lidé myslí, že němečtí řidiči nezapomínají na termíny údržby, provádějí kvalitní opravy a kupují lépe vybavené modely. Tolik specifika německého trhu. Vozidla ze severských zemí, jako je Švédsko, zase obvykle více podléhají korozi kvůli sněhu, soli a mrazu. Naproti tomu vozy z Itálie nemusí mít žádnou korozi, ale lak mnoha ojetých vozidel z této země může být vybledlý v důsledku intenzivního slunečního záření. Obecně platí, že extrémní změny teplot laku neprospívají. To vše rovněž vysvětluje, proč Češi dávají přednost německým autům. Německo nabízí mírné klima a dobré silnice, což snižuje riziko koroze, vybledlého laku a problémy s odpružením. 

Největší problémy, které souvisí s prodejem ojetin, ale zní jinak – stočené kilometry a poškozené vozy vydávané za „netknuté“. Podle Market Transparency Indexu bylo 51,6 % všech vozů prověřených na carVertical v České republice v minulosti havarováno a 11,4 % mělo stočené kilometry. Tato čísla znovu a znovu potvrzují zkušenosti expertů ÚAMK, totiž, že čeští motoristé si při koupě ojetiny musejí dávat velký pozor a udělat všechny kroky, aby nekoupili „zajíce v pytli“.

Update cookies preferences