Počasí s námi zahrává a stále vrací chladná rána, takže nejen ve výše položených oblastech stále ještě motoristé tak zcela nespěchají
s přezouváním na letní pneumatiky. Podle odhadů odborníků v současnosti jezdí na letních pláštích jen asi třetina automobilů. Co z toho vyplývá?
Jednak fakt, že se motoristé rozumně řídí nikoliv prostým datem v kalendáři, který hovoří o povinnosti za určitých situací mít nazuté zimní obutí do konce března. Což by znamenalo, že v dubnu už by mohli jezdit na letních pneumatikách. Ovšem počasí tomu nepřálo, a tak považují odborníci ÚAMK za správné, posečkat. Orientační hranice, kdy bychom mohli přezouvat je průměrná teplota během 24 hodin nad 7 stupňů Celsia. Když vezmeme v potaz noční teploty, pak se k tomuto bodu jen pomalu blížíme.
Druhým ukazatelem je rozhodně to, jak hodně či málo prší, tedy jaký je stav vozovek z tohoto pohledu. Vzhledem k silným dešťům posledních dnů zase nebyl dosud důvod spěchat. Vzorek zimních plášťů by totiž měl mít hloubku minimálně 4 mm, což znamená, že si mnohem lépe než letní (vzorek hluboký 1,6 mm) poradí se silnými dešti, protože lépe odvádí vodu zpod pneumatiky.
Nepospíchat se tedy motoristům vyplatilo. Co bude následovat nyní? Podle meteorologů se již blíží čas s teplotami přes den až kolem 20 stupňů Celsia. To přiměje ty, kdo chtějí přezout, zavítat do pneuservisů. Co nás tam čeká? Jednak ceny, které opět proti loňsku o něco povyrostly, což se především projeví u větších průměrů pneumatik, tedy vozidel PMV a SUV. Obdobně je to i s cenami samotných nových plášťů. Nárůst může oscilovat kolem 10 % meziročního růstu.
Dalším faktem je, že větší zájem bude znamenat delší objednávací časy, které nyní dosahují délky 3 až 4 dnů a mohou se prodloužit zhruba na týden.