Snadněji prodáte černé nebo bílé auto?

Snadněji prodáte černé nebo bílé auto?

Dost možná, že si to ani neuvědomujeme, ale o dobrém následném prodeji osobního vozu

leckdy ani tak nerozhoduje počet prvků příplatkové výbavy nebo další charakteristiky auta, ale jeho barva. Prostě – vyberte tu „správnou“ barvu, tedy tu nejpřitažlivější pro většinového českého zákazníka, a vaše ojetina se prodá rychleji. Myslete na to!  

Většina kupců je velmi konzervativní a volí základní monochromatické barvy, jako je černá, šedá nebo bílá. Speciální vzory a dvoubarevná provedení se v České republice příliš nevidí. Průzkum serveru carVertical zjistil, jak barva ovlivňuje následný prodej. Takže – který odstín je sázkou na jistotu?

Pokud chcete vaše auto prodat co nejrychleji, měli byste zvolit černou barvu. Černá auta se totiž podle průzkumu prodají v průměru za pouhých 19 dní, což z nich činí nejrychleji prodávaná auta s pohledu jejich barvy. Velmi těsné druhé místo drží překvapivě hnědá, která si najde nového majitele v průměru za 19,1 dne. Trojici nejrychleji prodávaných barev aut pak uzavírá fialová společně s modrou, které hledají svého kupce v průměru 19,9 dne. 

Mezi nejoblíbenější barvy vozidel v České republice prověřených serverem patří šedá, fialová a černá. Ano, čtete správně - do trojice nejpopulárnějších barev patří opravdu fialová! Tato barva je také třetí nejrychleji prodávanou barvou auta. Češi mají fialovou opravdu v oblibě, ale nikdo neví, proč je tak populární. Možná to bude nostalgie po legendární Škodě Forman, které fialová velmi slušela? Těžko říct.

Ale ukažme si situaci na českém trhu s ojetinami na konkrétním příkladu Volkswagenu Golf, jednoho z nejpopulárnějších aut, které se velmi dobře prodává také v České republice. Pokud jste se při koupi nového vozu rozhodli pro žlutou barvu, můžete čekat na nového kupce v průměru skoro celý měsíc (přesně 27,4 dne). Naopak v případě, že jste si pořídili Golf v černé barvě, prodáte jej v průměru za pouhých 18,3 dne, což je o více než týden rychleji. Překvapením může být, že hned po černé je druhou nejrychleji prodávanou barvou Golfu fialová, která předběhla populární stříbrnou nebo modrou, které Golfu také sluší, a které jsou v Česku také populární.

Nejzajímavějším fenoménem v České republice je popularita fialových aut. Na žádném jiném trhu se fialová auta neprodávají v takovém množství a tak rychle. Ale je také jednoznačné, že čeští řidiči preferují černá a hnědá vozidla. Důvodem může být názor, že právě tyto odstíny vyjadřují blízkost k prémiovým vozům.

A jaký odstín je na druhém pólu této barevné škály? V České republice se budete nejdéle zbavovat béžového auta, které budete prodávat o více než týden déle než černé auto. Béžové vozidlo si na nového majitele počká v průměru 26 a půl dne. 

Hned nad béžovou se nachází žlutá. O důvodech, proč je žlutá barva tak nepopulární můžeme pouze spekulovat. Mnoho lidí má tato auta spojená s taxíky, což může nízkou oblibu této barvy vysvětlovat. Žluté auto bude hledat kupce v průměru 24,1 dne. Volkswagen Golf je pro tuto logiku skvělým příkladem: pokud vlastníte tento vůz ve žluté barvě, bude se prodávat nejdéle. Co by mohlo naopak někoho překvapit, je doba prodeje auta ve stříbrné barvě, drží se těsně nad žlutou. Béžová, která je celkově nejpomaleji prodávanou barvou, se v případě Golfu drží přibližně uprostřed žebříčku a dokonce ji budete schopni prodat skoro o den rychleji, nežli hnědou.

Jak jsme tedy už uvedli – myslete při koupi nového vozu i na to, že jednou ho budete prodávat. Takže? Černá…