Na řadu už měl přijít už jen poněkud formální finální souhlas členských zemí EU
a život aut se spalovacími motory po roce 2035 měl být zpečetěn. Jenže silné Německo za zákulisní podpory Itálie, Polska a Maďarska se postavilo v poslední fázi schvalování proti. Požaduje, aby pro spalovací vozy byla stanovena výjimka pro modely spalující klimaticky neutrální syntetická paliva.
Velvyslanci členských zemí při EU na nedávném jednání tudíž odložili definitivní schválení návrhu, který už schválil Evropský parlament. Dodejme, jak uvádějí někteří členové italské vlády, za přispění a českého předsednictví Rady EU. Nyní za švédského předsednictví je celý proces tohoto mimořádně kontroverzního plánu pozastaven. Do kd, to zatím není jasné, ani zda pro schválení bude Německu stačit výjimka pro pokračování výroby spalovacích motorů jezdících na syntetická paliva. Německý ministr dopravy Volker Wissing se vyjádřil, že Berlín by plán nulových emisí u nových automobilů neměl podpořit, dokud Evropská komise nepředloží návrh ohledně výjimky pro vozidla, která by spalovala klimaticky neutrální syntetická paliva. Itálie požaduje více – odsunutí celé věci za rok 2035