Euro 7 v ČR: až o 30 % nižší výroba, 30 000 výpovědí?

Euro 7 v ČR: až o 30 % nižší výroba, 30 000 výpovědí?

Sdružení automobilového průmyslu v ČR odhaduje dopady zavedení Euro 7 v současné, „kruté“ podobě jako velmi zásadní.

Podle Zdeňka Petzla, šéfa této organizace, zdaleka nejde jen o zdražení nejlevnějších automobilů až o polovinu jejich ceny.

Konkrétně, u vozu za zhruba 300 tisíc korun, by prý mohlo dojít při aplikaci požadavků Euro 7 o zdražení až o 150 tisíc korun. A zdaleka nejde jen o osobní vozy. Například požadavek EU, aby od roku 2030 byly městské autobusy bezemisní, by znamenal až trojnásobně vyšší cenu těchto vozidel a potažmo možná také až trojnásobné zvýšení ceny jízdenek.

Také automobilový průmysl by mohl být zásadně zasažen, a tudíž by státní kasa dostala o 3 % méně. Proč? Protože už v roce 2025 by se snížila výroba osobních vozidel až o 30 %, a o práci by jen v samotném tomto odvětví mohlo přijít až o 30 tisíc lidí.

Jinými slovy, je skutečně proč se bránit uvedení Euro 7 v dané podobě a v navrhovaném čase, když už neudělala vláda dost proti plánu zakázat v EU prodej osobních aut se spalovacími motory v roce 2035.