Německé ojetiny: Dražší o 3000 euro

Německé ojetiny: Dražší o 3000 euro

Nelekejte se – Německo a jeho průměrná cena ojetin, která meziročně vzrostla o 3000 euro, to není Česko.

Vlastně – lekejte se, protože to, co se děje u našich západních sousedů, se tak nebo jinak projeví i u nás. O čem mluvíme? O rostoucí ceně ojetých vozidel.

Podle německého prodejního portálu Autoscout24 v červnu dosáhla průměrná cena u nich nabízených ojetých vozidel 22 941 euro (587 000 Kč). Přičemž meziročně tato cena vzrostla v přepočtu o zhruba 77 000 Kč. Proč je takový zájem o vozy z druhé ruky?

Podle odborníků ÚAMK je za tím hned několik faktorů – vysoké ceny elektromobilů, chystané nové emisní normy zdražující dál auta, ale také situace ve výrobě nových vozů. Tu nemůže přehlédnout doslova žádný motorista – problémy výrobců s nedostatkem polovodičů, gumy, pracovníků … To všechno nabádá majitele mladých ojetin, aby neriskovali roční čekání na objednaný nový vůz, a tak se těch svých nezbavují. Nenabízejí je k prodeji, ale dál vyhlížejí lepší, jistější časy. Potvrzuje to i chování firem, které rovněž nespěchají s výměnou.

Ještě několik zajímavých postřehů – za naftový ojetý vůz zaplatíte v Německu v průměru o 4500 euro více než za benzinový. Nafta dál „frčí“. Jediná kategorie, kde ceny šly dolů, jsou ojeté sportovní vozy. Logicky, kdo by ve špatných časech prahnul po „sporťáku“. Nejdražší podržená auta jsou naopak hybridy. Dokonce o nějakých 200 euro dražší než elektromobily. Opět to má svůj důvod. Když už se chce zákazník chovat ekologicky, raději si nechává otevřená vrátka v podobě hybridu, který si to může dál šinout na fosilní palivo.