Z 29. zemí EU patří Česko do sedmičky nejhorších, pokud jde o průměrné emise CO2
na 1 kilometr u nově registrovaných osobních automobilů. Znamená to, že ani nová vozidla, nejvyšší podíl na prodejích mají benzinová, nejsou v ČR tak „zelená“, aby se Česko alespoň přiblížilo celoevropskému průměru, který činí 114,7 gCO2/1 km.
Český výsledek je 21,2 gCO2/1 km horší, což rozhodně není lichotivé. Zvláště při porovnání, za jakými zeměmi zaostáváme: Litva, Slovinsko, Maďarsko, Chorvatsko, Rumunsko… Nejhorší ze zemí EU je Kypr s emisemi 145,8 gCO2/1 km, jen o málo lepší jsou pobaltské státy. Na opačném konci tohoto žebříčku, jsou naopak státy, kde je vysoký podíl elektromobility: Norsko, následováno Islandem, Švédskem, Dánskem a Nizozemím. To je pětice „zelených“ zemí, pokud jde o snižování emisí CO2. Samozřejmě, že nedostižné je Norsko na prvním místě s průměrnými emisemi na jeden nově registrovaný vůz jen 27,6 gCO2/1 km.
Kdo je „viníkem“ situace v Čechách? Samozřejmě že nízký prodej elektromobilů a hybridů, stejně jako – pro někoho možná paradoxně – fakt, že se zvýšil podíl prodávaných nových vozů spalujících benzín. Tyto osobní vozy jsou o zhruba 10 % „černější“ než zelenější moderní diesely. V konečném důsledku to znamená, že zážehové motory mají emise v průměru 153,2 gCO2/1 km, když vznětové 144,4 gCO2/1 km. Následují LPG a CNG a hybridy. S posledními je ale velký problém, protože jejich emise se hodnotí podle metodiky, která výrazně zohledňuje jízdu na elektřinu. Přitom na ni hybridy ujedou většinou jen pár desítek kilometrů.
Pokud jde o auta do zástrčky, ukazuje členění, že z 11,6 % nově prodaných elektrických vozidel, je těch plně elektrických jen 6,2 %. Zbylých 5,4 % tvoří hybridy, o jejichž ekologičnosti lze s úspěchem pochybovat.