Není žádným tajemstvím, že prakticky všechny evropské automobilky mají problémy
s dodávkami dostatečného množství nových vozů na trh. Jak to řešit? Existuje dvojí cesta: vyrábět více nebo naopak méně. Že ono druhé řešení zní podivně? Vůbec ne – jde o to vyrábět sice méně, ale prodávat dráž. Tuto cestu podle všeho volí i Mercedes-Benz.
Tato automobilka v tom rozhodně není sama, obecně se hovoří o tom, že za poslední dva roky se ceny nových vozů zvýšily o 30 až 50 %. Samozřejmě především u SUV a luxusních modelů. A přesně na to cílí stuttgartská značka. Podle slov šéfa Mercedesu Ola Källeniuse je čas zredukovat nabídku ze sedmi modelových řad na čtyři. Které „vypadnou“? Neprozradil to, nicméně se šušká, že to jisto jistě budou nejmenší a „nejlevnější“ řady A i B. Naopak se automobilka soustředí na nejvyšší luxus, takže 5% loňské snížení produkce na asi 2 miliony vozů bolet automobilku nebude.