Zpravodaj ÚAMK ČR - Aktuality

Previous Next

Hadrava na vítězné vlně

Poslední červnovou neděli pokračoval 13. ÚAMK RC Rally Cup Český Krumlov 2017 další soutěží, kterou byla 13. RC RALLY FOREST. Šlo o závod, který má svou tradiční lokalitu v lese u čističky odpadních vod v Českém Krumlově. Loni se kvůli kácení a pracím v lese musela soutěž odjet na rychlostních zkouškách, které patří Rallyshow v Domoradicích. Letos stále ještě není prostor v lese připraven k závodění. Na léto se chystá velká brigáda, která by po těžbě dřeva toto místo vrátila do původního stavu. Pokud vše půjde dle plánu, závodit by se zde mělo již na podzim. Po dohodě se závodníky bylo rozhodnuto, že i letos se tradiční „FOREST“ odjede na asfaltových tratích u Truhlářství Perník.

Stavitel tratí Jiří Hadrava opět připravil celkem dlouhé rychlostní zkoušky. Asfaltové úseky byly opět zpestřeny šotolinovým úsekem v lesíku. Jelo se tedy na velice podobných měřených testech, jako před čtrnácti dny. Soutěž provázelo pěkné a teplé počasí. Na odpoledne byl od meteorologů hlášen déšť. Všichni doufali, že se stihne vše odjet za sucha. Na start se postavilo celkem devatenáct závodníků, pro které bylo připraveno deset rychlostních zkoušek.

V úvodní trojici měřených úseků byl nejrychlejší Jiří Hadrava s Fordem Fiesta RS WRC. Jeho vstup do soutěže ale nebyl tak dominantní, jako bývalo zvykem na předchozích soutěžích. Po třech rychlostních zkouškách byl v průběžném vedení o pouhých sedm vteřin. Jeho pronásledovatelem byl Ivan Smítka, který startoval s Fordem Focus WRC. Do šampionátu naskočil Pavel Matějček, který řídil Citroën DS3 WRC a patřilo mu průběžné třetí místo se ztrátou dvaadvaceti vteřin. Závod probíhal v klidu, nikdo nehlásil žádné technické problémy.

Zajímavý souboj probíhal uvnitř týmu HOBL Motorsport. Juniorský závodník Michal Perník startující s Volkswagenem Polo R WRC byl po první rychlostní zkoušce rychlejší, než jeho otec Radek. Ten startoval se Škodou Fabia R5. Ve čtvrté rychlostní zkoušce dostal Michal desetisekundovou penalizaci za dotyk s cílovou bránou a klesl v průběžném pořadí za svého otce. V následující, páté rychlostní zkoušce, to Michal svému otci vrátil i s úroky a posunul se v průběžném pořadí opět před něj. Šestý měřený úsek pak znamenal opět prohození pořadí a rychlejší tak byl zkušenější Radek. Až do osmé rychlostní zkoušky se pořadí nezměnilo. Do poslední sekce závodu se junior Michal rozhodl zariskovat a obul na svůj Volkswagen jiné pneumatiky. Výsledek se dostavil okamžitě. V předposlední, deváté rychlostní zkoušce, byl Michal rychlejší a dostal se v pořadí opět před svého otce. Závěrečný měřený test již nic na pořadí nezměnil a z rodinného souboje vyšel Michal jako úspěšnější. „Po celý závod jsem nebyl spokojený s volbou pneumatik. Vybíral jsem spíše na jistotu, ale nebylo to ono. Dvě erzety před koncem jsem risknul úplně jiné pneumatiky a vyplatilo se. Jsem rád, že jsem tátu porazil,“ dodal ke svému výkonu nejrychlejší juniorský závodník.

Vraťme se ale zpět k průběhu závodu. Čtvrtou rychlostní zkoušku vyhrál Ivan Smítka a připsal si tak dílčí nejrychlejší čas. Na špici závodu ke změně nedošlo, ale Ivan se přiblížil k vedoucímu Jiřímu Hadravovi na pouhých devět desetin vteřiny! Na průběžně třetím místě se držel Pavel Matějček s Citroënem DS3 WRC a držel za sebou Zdeňka Klímu, který startoval se stejným vozem. Pátý měřený úsek proběhl v klidu a neznamenal žádné změny na čele závodu.

Šestá rychlostní zkouška byla plná dramatických událostí. Klidný průběh závodu narušil Martin Faltýn, který se svým Fiatem Grande Punto S2000 v jednom úseku zachytil pravým předním kolem o překážku u trati. Výsledkem bylo uražené kolo. Martin se ale ukázal jako pravý závodník a na třech kolech dojel až do cíle měřeného úseku. Perličkou bylo, že jízdou bez kola neztratil žádnou pozici v průběžném pořadí a udržel se na průběžném pátém místě. Téměř stejnou situaci zažil během této rychlostní zkoušky i Tomáš Moravec. U jeho Mitsubishi Lancer EVO III, došlo po nárazu také k poškození pravého předního kola. U Tomáše to navíc odneslo prasklé rameno zavěšení kola, které pro něj znamenalo stop. Za nedojetí do cíle rychlostní zkoušky mu byl přidělen náhradní čas (poznámka autora: náhradní čas = dvojnásobek času nejrychlejšího v dané rychlostní zkoušce), který znamenal výrazný pokles v průběžném pořadí závodu. Nejrychlejším na pátém i šestém měřeném úseku byl Jiří Hadrava, který po krůčcích, či spíše po vteřinách navyšoval svůj náskok ve vedení soutěže. V závěru tohoto testu začaly padat první kapky, ale bylo jich málo a déšť se zatím nekonal.

Od sedmé rychlostní zkoušky byl start přesunut do HOBL Motorsport arény a začínalo se tak na testovací trati tohoto týmu. Až do konce závodu se již nic zásadního nestalo a neměnilo se ani pořadí na čele závodu. Druhý dílčí úspěch zaznamenal Ivan Smítka, který byl na předposlední rychlostní zkoušce nejrychlejší. Jak dopadla kategorie juniorů? Nejrychlejším byl Michal Perník s Volkswagenem Polo R WRC, který už se vyrovná svým dospělým soupeřům, což dokázal umístěním na šesté pozici v absolutním pořadí. Druhým v kategorii Junior se umístil Filip Prokeš s Peugeotem 208 T16 a na třetím místě dojela v hodnocení juniorů Tina Matějčková s Citroënem Xsara WRC. Kategorii Veterán ovládl Ivan Smítka s Fordem Focus WRC, stříbrná pozice patřila Romanu Prokešovi s Peugeotem 208 T16 a bronzovou příčku obsadil Miroslav Lovčík s Fordem Escort RS Cosworth.

Absolutním vítězem 13. RC RALLY FOREST 2017 se stal Jiří Hadrava s Fordem Fiesta RS WRC. Ivan Smítka se starším Fordem Focus WRC si dojel pro druhé místo v absolutním pořadí. Jeho ztráta na vítěze ale nebyla ani dvacet vteřin. Poslední místo na stupních vítězů obsadil Pavel Matějček s Citroënem DS3 WRC. Jeho ztráta na vedoucího Jiřího Hadravu byla již více než minutu. „Dnes mi to nějak nejde, nemohu najít optimální nastavení auta. I když jsem vyhrál, tak jsem se víceméně trápil. Ivan mi byl dnes opravdu rovnocenným soupeřem a sváděli jsme spolu pěkné souboje,“ dodal po skončení závodu ke svému vítězství na 13. RC RALLY FOREST Jiří Hadrava.

Co napsat na závěr? Požádal jsem o zhodnocení i ředitele závodu, Radka Perníka. „Myslím si, že jsme odjeli pěkný závod. Doufám, že i ostatní byli spokojeni. Poděkoval bych Jirkovi Hadravovi za vymyšlení rychlostních zkoušek a pomoc při přípravě. Před námi je prázdninová pauza, protože další závod se pojede až v září. Chtěl jsem všem popřát pěkné prázdniny a užijte si léto! Někdy na přelomu července a srpna proběhne brigáda v lese, kde bychom měli dát do pořádku naší tradiční lokalitu po těžbě dřeva. Aktuální informace, včetně termínu brigády, najdete na našich internetových stránkách,“ dodal na závěr Radek Perník.

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK