Zpravodaj ÚAMK ČR - Aktuality

Previous Next

Hadrava vyhrál RC Rallye v Domoradicích

Po úvodní soutěži 13. ÚAMK RC Rally Cupu Český Krumlov 2017, kterou byla 2. RDO Rally Křemže se českokrumlovský šampionát rádiem řízených modelů přesunul do okolí areálu Truhlářství Perník, kde se v neděli 11. června 2017 odjela 13. RC Rallyshow Domoradice.

Krátce se vrátíme k první soutěži v kalendáři, kterou byla 2. RDO Rally Křemže. Závod byl společný jak pro českokrumlovský, tak pro táborský šampionát. Na startu se sešli závodníci obou šampionátů a mohli tak porovnat svá umění v přímých soubojích na tratích. V hodnocení ÚAMK RC Rally Cupu Český Krumlov byl nejrychlejším Jiří Hadrava, startující s Volkswagenem Polo R WRC. Druhý v Křemži skončil Ivan Smítka s Fordem Focus WRC a na třetím místě dojel Zdeněk Klíma se stejným vozem.

Nyní se ale již pojďme podívat na 13. RC Rallyshow Domoradice. Po domluvě se opět povedlo zařadit asfaltovou plochu u hygienické stanice a připravit šotolinový lesní úsek nad touto asfaltovou plochou. Lesní úsek je pro svou obtížnost u jedné části závodníků oblíben, kdežto druzí ho zatracují. Obsahuje příkré výjezdy na šotolině a na trati rychlostní zkoušky se objevují i spadané šišky, které po najetí nepředvídaně mění směr jízdy závodního modelu. V programu 13. RC Rallyshow Domoradice bylo deset měřených úseků. Stavitel trati Jiří Hadrava dokázal na relativně malém prostoru „namotat“ opravdu dlouhé rychlostní zkoušky.

Na startu se objevilo všech osmnáct přihlášených závodníků a v 8:45 hodin odstartovala první rychlostní zkouška. Kompletně asfaltový úsek projel v nejrychlejším čase Jiří Hadrava, který letos startoval s osvědčeným Fordem Fiesta RS WRC. O pouhých sedm vteřin pomaleji zkoušku dokončil Zdeněk Klíma, který nastoupil s Citroënem DS3 WRC. Dalších dvanáct sekund ztrácel Ivan Smítka s Fordem Focus WRC. Ač se jelo na asfaltu, tak první problémy hlásil Michal Perník: „Dostal se mi do jednoho z kol asi nějaký kamínek. Auto nejelo, jak mělo. Jsem rád, že jsem ho dostal do cíle erzety.“ O křídlo na svém Mitsubishi Lancer EVO III, přišel Tomáš Moravec. Naštěstí ukáznění diváci křídlo donesli do servisní zóny. Druhá rychlostní zkouška, do které byl zařazen i lesní úsek s nezpevněným povrchem, kopírovala pořadí nejrychlejších z úvodního měřeného testu. Asi nejvíce nespokojený byl Miroslav Lovčík, který neměl na svém Fordu Escort RS Cosworth šotolinový podvozek a lesním úsekem se doslova protrápil.

Ani třetí a čtvrtá rychlostní zkouška na čele závodu nic nezměnila. Jiří Hadrava dál svým soupeřům ujížděl a názorně ukazoval, kdo že je úřadujícím mistrem. Po technických potížích z první rychlostní zkoušky se pořadím vzhůru šplhal Michal Perník. Juniorský závodník se postupně propracoval z desáté celkové pozice až na čtvrtou a držel se hned za úvodní trojicí nejrychlejších. Po více než roce, se v roli závodníka, objevil Dalibor Benych. Úvodní dvojice měřených úseků znamenala postupné zvykání si na řízení auta. Ve třetí rychlostní zkoušce přišel defekt levého zadního kola. V následující, čtvrté rychlostní zkoušce, se k defektu levého zadního kola přidaly další komplikace. „Nejdříve se zula pneumatika z ráfku směrem ven, což nevadilo v další jízdě. Pneumatika byla v servisu mezi erzetami opravena. V následujícím měřeném úseku se ale defekt opakoval. Bohužel již z té špatné strany. Zutá pneumatika se natlačila mezí disk a rameno. Z ní se uvolnila molitanová vložka, která se namotala na poloosu. Více než půl rychlostní zkoušky jsem jel jako se zataženou ruční brzdou a v cíli byla cítit spálená guma,“ dodal k celé situaci jezdec.

Pátý ani šestý měřený úsek žádné dramatické změny v pořadí nepřinesl. Jiří Hadrava dál ujížděl svým soupeřům. Vedoucí trojice startovala na vozech kategorie WRC. Jak to vypadalo v kategorii WRC2? Po šesti měřených úsecích byl v čele Radek Perník se Škodou Fabia R5. S více než minutou a půl ztráty byl průběžně druhý Roman Prokeš s Peugeotem 208 T16. O další tři a půl minutami zpět byl Filip Prokeš, startující s identickým vozem. V místě konání panovalo slunečné a teplé počasí. Postupem času začalo být horko jak závodníkům, tak soutěžní technice. Thomas Moravec přijel do cíle s defektem kola svého vozu Hyundai i20 R5. I tak se ale dokázal ve výsledcích posunout o pozici výše.

Ondra Rada zajel v sedmé rychlostní zkoušce výborný čas a dokázal předjet svého soupeře přímo na trati. Odměnou mu byl posun o dvě místa v pořadí výše na průběžnou jedenáctou pozici. Od osmé rychlostní zkoušky se přemístil start do nádherné arény HOBL Motorsportu. V kategorii Juniorů, což jsou jezdci do patnácti let, se na průběžně vedoucí pozici držel Michal Perník. Dalším juniorem byl Ondra Rada, který ale na „mazáka“ Michala ztrácel již skoro sedm minut. Třetím juniorem pak byl Filip Prokeš, který na Ondru ztrácel pouhou půl minutu.

O Michalovi Perníkovi, který ovládal juniorskou kategorii a držel se na čtvrtém místě celkově, již byla řeč. I tomuto závodníkovi se nevyhnuly technické problémy. V deváté rychlostní zkoušce se mu přetočil řemínek pohonu a auto jelo pouze s pohonem přední nápravy. Celý problém se zopakoval i v závěrečném měřeném úseku. Michal si ale vítězství v kategorii Junior nenechal vzít a opatrně si dojel i pro čtvrté místo absolutně! „Byly to nervy, ale i přes technické problémy v závěru závodu se mi auto podařilo dostat do cíle. Jsem opravdu rád za výsledek, který jsem tady zajel,“ dodal k hodnocení závodu juniorský závodník.

Jak to celé dopadlo? Systémem „start – cíl“, navíc s maximem bonusových bodů z Power Stage zvítězil Jiří Hadrava s Fordem Fiesta WRC. Druhý pak dojel Zdeněk Klíma s Citroënem DS3 WRC. Ze Zdeňkova Citroënu se skoro po celý závod ozývaly ne příliš příjemné zvuky. „Byl to náročný a dlouhý závod. Během skoro celé soutěže jsem se potýkal s technickými problémy svého Citroënu. Bylo slyšet, že auto není ve stoprocentní kondici. Vypadá to na porouchaný diferenciál. Jsem šťastný, že auto dojelo až do cíle a že je z toho stříbrná pozice,“ zhodnotil závod Zdeněk Klíma. Třetí pak dojel Ivan Smítka s Fordem Focus WRC. Navíc vyhrál hodnocení kategorie Veterán, tedy jezdců nad 45 let.

Podrobné výsledky naleznete na oficiálních stránkách 13. ÚAMK RC Rally Cupu Český Krumlov 2017 – http://www.rca-ck.com. Další soutěž šampionátu se jede za 14 dní, v neděli 25. června 2017. Podrobné informace a přihláška do závodu se co nejdříve objeví na našich oficiálních internetových stránkách http://www.rca-ck.com.

NOVINKY VE ZPRAVODAJI ÚAMK ČR


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK