Zpravodaj ÚAMK ČR - Závody do vrchu

Přetahovaná o rekord na Ecce Homo

Listina převzatých jezdců po administrativních a technických přejímkách čítala neuvěřitelných 200 jezdců. Bylo tento víkend opravdu na co koukat. V tréninkových jízdách padl rekord trati poprvé, když Christian Merli snížil hodnotu rekordu na 02:44,15. Faggioli úder vrátil v první nedělní jízdě a překonal ještě tento čas. Hodnota nového traťového rekordu je nyní 02:43,37 a drží ho italský fenomén Simone Faggioli (Norma M20 FC).

Začneme tradičně skupinou historických vozidel, kde jistě stojí za zmínku několik významných jmen, ale největší radost máme z účasti jeho eminence Jean-Marie Almerase s nádherným Porsche 935 Silhouette. Bohužel tento jezdec ale nedojel závod a po první jízdě se vracel do rodné Francie. Mezi historickými krasavci rozhodně musíme zmínit, ze známé závodnické rodiny, Míšu Vondrákovou se Škodou 120S anebo Josefa Michla s překrásným žlutým Porsche 911RS. Michl dnes skončil na 11. místě absolutně v hodnocení historiků. Ve třídě C2B6, kam patří, vybojoval druhé místo za Palmierim.

Jeden z nejrychlejších jezdců ˇškodovek“ je Jirka Kubíček, i ten startoval tento víkend ve Šternberku. Jirka získal prvenství v C3C1, za ním se umístili Lukáš Matušek a Roman Dokoupil. Z Polské republiky jsme tu moc závodníků neměli, ale jeden z těch nejdůležitějších přece jen dorazil, jedná se o Mariana Czapku s Porsche 928s. Získal osmé místo absolutně mezi všemi historickými vozy a 1. místo ve třídě C3C3.

Ve skupině C4 je nejdůležitější osobou jezdec Uberto Bonucci, absolutní vítěz historických vozidel v hodnocení Mistrovství Evropy, stejně jako tomu bylo v loňském roce. Na druhém místě skončil český jezdec Adam Klus s Marchem HSS Can-Am. Třetí byl náš matador kopcových závodů Jarda Prášek, na kterého se přijela podívat a podpořit jeho rodina.

Skupina E1H byla pěkně nabitá, startovalo v ní hned několik jezdců, zejména pod hlavičkou domácího automotoklubu AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK. Nejen startovalo, ale také bohužel nedojelo. Velký počet závodníků, zejména těch, co startovali pod domácím autoklubem, skončili na trati, ať už pro poruchu nebo vlastním přičiněním. Nedojel Josef Hlavinka ml. s Ligierem, krásné modré Subaru hořelo Dušanu Dosedělovi, bohužel motor nevydržel ani Pavlu Kotkovi. Domácí Lukáš Tomeček se svým novým vozem VW Golf Oettinger nedojel svůj domácí závod ani v letošním roce. I když měl v plánu, že nová technika mu pomůže prolomit prokletí šternberského podniku, ulomený svislý čep levého předního kola překazil jeho plány a v závodě tak nebyl klasifikován. I jeho stájový kolega Petr Kůs měl technický problém, praskl mu kloub na poloose, ale vozidlo udržel na trati a do cíle dojel.

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK