Zpravodaj ÚAMK ČR - Závody do vrchu

Previous Next

Černý vede EDDA Cup

Nejvíce bodů získal v sobotu 25. března v premiéře nové sezony EDDA Cupu 2017 jeho předloňský vítěz Miroslav Černý. Se svou Škodou 130L jednoznačně dominoval v kategorii závodních speciálů E-1600 a byl dokonce čtvrtým a pátým nejrychlejším pilotem dne.


„Go“ každých dvacet sekund
Tradiční okruhové zahájení nezávislého seriálu závodu automobilů do vrchu na Autodromu Most se organizátorům ÚAMK Sdružení českého autosportu podařilo bezezbytku. „Autodrom umožňuje nepřetržité závodění, kdy na sebe plynule navazují tréninkové a závodní jízdy, takže je možné v jednom dni odjet i při vysokém počtu startujících dva závody. To klade velké nároky nejen na pořadatele, ale také na jezdce a jejich týmy. Zvláště časoměřiči zaslouží uznání. Nemají svozové přestávky a všechny problémy musí řešit v ohni, když jim co dvacet sekund startuje jedno auto za druhým a to celý den,“ chválí své kolegy sportovní komisař Jaroslav Malík.

Kučera nejrychlejší
Vůbec nejsvižnější tempo udával v obou závodech Tomáš Kučera s Mitsubishi Lancer Evo 9 ve skupině E+2000, ale v přepočtu na konkurenci v jednotlivých třídách sklidil o dvacet bodů méně než Černý, což mu dalo celkem osmé pořadí.
Druhým nejúspěšnějším pilotem dne se stal Martin Jerman, jenž zdařile krotil svoji Lamborghini Gallardo s pohonem jedné nápravy ve skupině E-2WD. Za Černým zaostal o pouhé čtyři body.

Nový konkurent
Loňský premiant celého EDDA Cupu Ivo Král uhájil s VW Golf GTi prvenství v historických vozech (H-2000) s odřenýma ušima. Mezi něj a tradičního rivala i promotéra EDDA Cupu Eduarda Pateru (VW Scirocco) se vklínil Marek Kalika (Peugeot 250 GTi), jenž vladaře roku 2016 ve druhém klání z pomyslného trůnu dokonce sesadil a v součtu je zatím o jediný bod šestý právě za Králem. Patera se na okruhu musel spokojit dvakrát se třetím místem. Radost mu přesto udělalo, že svého bývalého peugeota svěřil do správných Kalikových rukou.
Překvapení závodu v Mostě Marek Kalika s Peugeotem 250 GTi po Eduardu PateroviPřekvapení závodu v Mostě Marek Kalika s Peugeotem 250 GTi po Eduardu Paterovi

Ve stotřicetičlenném startovním poli už tradičně zahájil v Mostě novou sezonu slovenský reprezentant Peter Jureňa. Stejné auto jako má Kučera však prověřil jen v prvním závodě. Teď zamíří na evropská zápolení a do EDDA Cupu se vrátí až na finále ve Staré Živohošti.

Úspěšní Němci
Neobvykle úspěšní byli tentokrát závodníci z Německa. Rico Meusel představil hezkou Škodu 130 RS, se kterou si odvezl dva poháry. Překvapil Dietmar Waltz, který v nabité třídě produkčních dvoulitrů jeden závod vyhrál, což se poprvé v EDDA Cupu povedlo také přešťastnému Antti Hoheiselovi ve třídě historických třináctistovek.

Druhé zastavení EDDA Cupu bude už vrchařské 15. a 16. dubna ze Zbraslavi na Točnou.

Výsledky EDDA Cupu 2017

Foto: Ota Breitkopf

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK