Zpravodaj ÚAMK ČR - Rallye

Previous Next

VII. Rallye Praha Revival

Už sedmý ročník akce ÚAMK Memoriál Dalibora Janka – Rallye Praha Revival 2017 se jede poslední dubnový víkend. Na trati jsou k vidění skutečné skvosty a uzavřené zkoušky zručnosti jsou ozdobou tohoto ročníku.

Ve startovním poli jsou legendy jako Mistr světa rally 1984 Stig Blomqvist nezvykle ve Fordu Sierra, bývalí tovární jezdci Škody John Haugland a Vladimír Berger, nebo slavná spolujezdkyně a vítězka RMC 1973 Biche. Startu na Václavském náměstí se letos zhostila francouzská herečka Chantal Poullain s bývalým závodníkem, prezidentem ÚAMK, viceprezidentem AIT a viceprezidentem FIA regionu I. Oldřichem Vaníčkem.

První zkouškou posádek byl v pátek po 15 hodině hypodrom v pražské Chuchli. Už v té době však okruh zkrápěl slabý déšť a při jízdě vozidel začal okruh pěkně klouzat. Část jezdců z toho byla dost překvapená a občas se stávalo to, že jim auto hrabalo na místě při rozjezdech. Pro oko diváka velice zajímavá podívaná na jezdící auta bokem.

Divácky i dle slov většiny posádek se nejvíce líbila trať na kladenské haldě. Tato zkouška prověřila v pátek a v neděli nejen řidičské zkušenosti, ale i technický stav vozidel, jelikož auta jezdila na strusce z hutí a bývalých dolů. Povrch v pátek večer vydatně kropil déšť. Bláto pak bylo úplně všude. V neděli ale bylo na Kladně nad 10 stupni celsia a svítilo slunce. Podmínky se razantně změnily. Trať vyschla, oproti pátku ji pořadatelé prodloužili o pár stovek metrů a divácky velice zajímavé rychlé pasáže se střídaly s vracečkami.

Dalším divácky zajímavým místem byla rallyecrossová dráha v Chabařovicích, která nahradila nedaleký okruh z minulého ročníku. Mezi jezdci však byla tato trať hodnocena jako velice náročná, jelikož byla plná děr a pro stará auta to nebylo to nejlepší. Zde se bohužel stala nehoda z pře motivovanosti jednoho řidiče. Nájezd do zatáčky totiž špatně odhadl Pavel Paulík a jeho SAAB 96 V4 se i se spolujezdcem převrátil na boudu. Nikomu se naštěstí nic nestalo a sám Paulík to komentoval slovy: „Byl jsem přemotivovaný, je to k vzteku. Závod tím pro nás skončil, ale je to opravitelné, jde spíš o klempířinu. Doufám, že příští rok budeme zpátky na startu.“

Jezdci si v sobotu zajeli také kopec v Telnici u Ústí nad Labem, kde se jezdí nezávislé závody Edda Cupu (letos od 12. do 14. května). V polovině kopce se však jednomu Žigulu zasekl plynový pedál a začal na trati hořet. Jen včasným zásahem posádky a traťáků se vše podařilo v zádodku uhasit a vozidlo bezpečně odstavit. Tato trať byla vybrána jako silniční, aby doplnila ostatní šotolinové tratě a vytvořila zdravý mix.

Další nehoda na závěru celého maratonu se přihodila v neděli na mosteckém polygonu. Řidič Lancie byl moc rychlý v poslední zatáčce před cílovou fotobuňkou a obrubník ho katapultoval na nedaleké parkoviště. Auto opět zaparkovalo na boudě, ale tam však bylo poškození vozu větší než u SAABa 96 V4.

Celý třídenní podnik vyhrála posádka s číslem 105 Kaděra, Škvára s vozem BMW E30. Na druhém místě jsou Reiss s Pocarem s vozem Škoda 130 RS. Bronzovou příčku získala zkušená mladá posádka Kotek, Dušková s vozem Fiat Abart 128. Pořadí legend vyhrál John Haugland s Monika Eckhard s vozem Škoda 130 LR. Stříbrný je mistr světa v rallye z roku 1984 Stig Blomqvist s vozem Ford Siera a na bronzovém místě se umístil Jani Paasonen s vozem Porsche 944.

Foto: facebook, denik.cz, ÚAMK