AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Asi každý si dnes uvědomuje, že „převzetí“ jedné automobilky druhou, už dávno není jen věcí těchto dvou subjektů. V tomto případě francouzského koncernu PSA a evropské divize General Motors v čele s německým Opelem. Je to věc mezinárodní.

Jen s malou dávkou nadsázky se takto dá hovořit o Norsku, protože už nyní je celých 37 % nově registrovaných vozidel elektromobilů. Takže v současnosti jich jezdí po silnicích této severské země 100 tisíc a všeho za 4 roky by to měl být dvou a půl násobek. Ani s tím nejsou stále Norové spokojeni.

Není to žádná novinka – vyhřívané čelní okno, které nás zbaví ranního škrábání ledu ze skleněné plochy, všichni známe. Systém je prostý, do vrstveného skla se vkládají topné drátky, které se v případě potřeby nahřívají. Tento klad je zároveň záporem. Co tím myslíme?

Jestliže budeme hovořit o typické ojetině, o kterou je v autobazarech největší zájem, samozřejmě bude řeč o starších vozech s vyšším počtem najetých kilometrů. Druhým trendem, který v poslední době výrazně sílí, je zájem o zánovní vozy.

Ministerstvo dopravy se chce rozhodnout, jak dál. Přesnější by bylo říct: s čím dál? S běžnými fosilními palivy rozhodně ne. Vzdálená budoucnost jim zjevně v automobilové dopravě nepatří. Co tedy? Elektřina? Vodík?

Rovnou odpovězme na otázku z titulku – zatím jde jen a jen o spekulace. Co mluví pro? Fakt, že majitel automobilky Tesla pan Elon Musk přiznal při návštěvě Německa, že po Gigafactory 1, jak se označuje největší tovární hala světa, co vyroste v Nevadě, se má „dvojka“ stavět v Evropě.

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK