AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Začněme faktem, že letos možná bude pokořena hranice ročního prodeje 90 milionů automobilů na naší zeměkouli. A pokud to půjde tak, jak zatím ukazují celosvětová čísla, možná dojde i na další bourání mýtů – největším prodejcem vozidel se stane Volkswagen Group. Ale nepředbíhejme…


V českých luzích a hájích ležel na vládním stole návrh na šrotovné, tedy podporu nákupu nových, tedy ekologicky kvalitních automobilů, už nejednou. Zůstalo ale jen u toho. To naproti tomu návrh jednoho z autobazarů, společnosti Auto ESA, je konkrétnější.


Myslíme si, že hospodské holedbání se, že moje auto jezdí za méně než 4 litry, je dávno pryč. Kdo by se dnes byl v prsa za svoje auto, když je všeobecnou známostí, že automobilky nás podváděly a podvádějí, pokud jde o kombinovanou spotřebu paliva. Rozdíly mezi papírově udávanou a reálnou spotřebou jsou někdy doslova propastné. Že to nejsou „jen řeči“ dokládá test 19. automobilů, který provedl britský časopis Watch Car?


Co nejvíce trápí vozy, které už mají něco za sebou? Uvedeme rovnou, že jde o převodovky (zdaleka ne manuální) a na druhém místě je to obecně řečeno elektronická výbava.


Jen naivní snílek může věřit v to, že když si koupí ojetinu, tím jeho výdaje končí, a na několik let má „vystaráno“. Právě naopak, je zjevné, že teprve v okamžik koupě jeho finanční výdaje a starosti začínají. Která ojetina je nejnáročnější na peněženku kupujícího?


Pařížský autosalon patří mezi nejstarší na světě, vždyť první ročník se konal roku 1898 a následně pak každé dva roky otevíral svoje brány. Zatím poslední ročník uvítal 1,2 milionu návštěvníků. Ten letošní na výstavišti Porte de Versailles se koná ve dnech 1. až 16. října.