AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Mají motoristé skutečný zájem o zakoupení elektromobilů? To zjišťovala agentura Dalia, a proto se s tímto dotazem obrátila na desítky tisíc potenciálních kupců. Výsledek je překvapivě optimistický – až 40 % všech dotázaných do pěti let plánuje zakoupení elektromobilu.

Tabulky nejvíce oblíbených automobilů nejsou nijak zvláště výjimečné. Posuzovat lze podle toho, kolik nových se prodalo, kolik je registrováno dané značky a modelu celkem, ale i podle názorů motoristů, kterých se platí – jaké auto byste si rádi koupili, či chystáte koupit. Jak vidíte, kritérií pro vítěze je dlouhá řada, a tudíž i vítězů.

Podobných termínů jsme už slyšeli nemálo, ale zatím se týkaly zákazů vjezdu do center měst. Tohle je docela jiná káva – francouzská. A hodně silná, ministr životního prostředí Francie Nicolas Hulot si stanovil za cíl, zastavit ve své zemi prodej vozidel spalujících fosilní paliva. Co říkáte – silná káva!

Od okamžiku dieselgate uplynula už dostatečně dlouhá doba, kromě jiného i na to, aby si je majitelé postižených vozidel koncernu Volkswagen nechali bezplatně seřídit. Podle dostupných informací tyto zásahy absolvovaly alespoň dvě třetiny postižených zákazníků v Německu. Tedy kolem 1,8 milionu vozů. V Evropě pak celkem téměř 5,5 milionu zákazníků z celkového počtu 8,5 milionu. Zdálo by se tedy, že tento problém je minulostí. Ne tak docela, co ony 3 miliony aut, které nejsou upraveny?

Tažení proti spalovacím motorům, ať jde o benzinové nebo naftové, dostává ve Velké Británii konkrétní podobu. Od roku 2020 uvažují britské orgány zavedení dodatečných poplatků nejdříve pro majitele starších dieselových motorů. A to jako poplatek za znečištění životního prostředí.

Velké plány na přebudování vlastně celého přinejmenším evropského a amerického automobilového průmyslu směrem k alternativním pohonům a především elektromobilům, je správná idea. Má to ovšem nejedno velké ale. Jedním z nich je jak zajištění dostatku elektrické energie pro jejich dobíjení (při omezování atomových elektráren v Německu a Francii), tak výroby dostatku akumulátorů. A to s odpovídající kapacitou.

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK