AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Chyby elektroniky? Smart, Tesla…

Několik desítek snímačů, čidel, hned několik řídících jednotek, to všechno je naprosto běžná záležitost ve světě čtyř kol. A to nemluvíme o elektronice, která má na starosti komunikaci a navigaci a mnohé další stránky života automobilu. Zkrátka bez elektroniky by se dnešní vozy nepohnuly z místa. Což se po pravdě také nejednou stane. Takže? Které značky mají častější problémy s elektronikou? Na to odpovídá průzkum agentury J. D. Power.

Elektromobily: Doma na letištích

Je zcela přirozené, vzhledem k bezpečnosti provozu, ale i faktu, že si letiště uvědomují, jak je letecká doprava nepříznivá k životnímu prostředí, že právě zde fandí elektromobilům. Za nejčistější z tohoto pohledu letiště v Evropě lze považovat Amsterodam a v Čechách Brno.

Autobazary: Třetina prodejů přes internet

Vloni jeden z velkých prodejců ojetin Auto Esa registroval 4 miliony reálných návštěv na internetu, což je meziroční nárůst o 37 %. A tak se není co divit, že se celkem asi třetina všech prodejů odehrává právě přes internet. V případě společnosti Auto Esa to představovalo vloni bezmála 5000 vozů.

ÚAMK už nejednou prostřednictvím svých odborníků upozorňoval na fakt, že při výběru ojetého vozu je nutná velká obezřetnost. Začít by vše mělo prozkoumáním informací, které vydávají nejrůznější mezinárodní organizace zabývající se trhem s ojetými automobily: TUV, J. D. Power nebo Costumers Reports. Právě průzkum poslední organizace vám nabízíme.

Vodík: Mnichov a carsharing

Dvě novinky najednou připravil Mnichov – carsharing, tedy populární sdílení automobilů. Zároveň je tato služba zajištěna za pomocí specifických vozidel, a to konkrétně prvního sériového vozidla z vodíku vyrábějící elektrickou energii. Je jím Hyundai ix35 Fuell Cell.

Vývoj trhu ojetin

Jak se vyvíjí v České republice trh s ojetými vozidly? První a nejzásadnější informace zní: prodej dovážených použitých automobilů v prvním čtvrtletí vzrostl proti loňsku o 8 procent. Jsme tedy svědky stálého zájmu o ojetiny. Informací, která nepotěší, pak je, že polovina z nich je starších deseti let. 


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK