AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Aktuálně zcela kolabuje doprava v Chorvatsku ve směru na jih země. Cestu blokují kolony a dopravní nehody. Když to shrneme, tak cesta z Vídně přes Graz, Maribor, Ptuj, Záhřeb až do Splitu má aktuální zdržení okolo 7 hodin.


Úroveň technických kontrol vozidel v řadě zemí Evropy považují odborníci za průměrnou. Jelikož se nepodařilo přes tuto kritiku dosáhnout v uplynulém období zlepšení, rozhodly se odpovědné orgány EU, řešit celou záležitost na celoevropské úrovni. Tedy obecně závaznými předpisy.


Buďme upřímní: dovolená, to je nejvíce stresové období roku, tedy pro motoristy, kteří například k moři vyrážejí automobilem. Je vůz v dobrém technickém stavu? Co klimatizace, je v pořádku? Brzdy, pneumatiky, pojištění, asistenční karta… No a pak začne bezprostřední souboj s prostorem a hmotností.


Podle plánů vedení města a francouzského ministerstva životního prostředí do roku 2020 nevjedou do Paříže a dalších měst vozy vyrobené před rokem 2011. No, a pokud jde o samotná jejich centra, tak radnice plánují v budoucnu vjezd výhradně hybridům a nejraději jen elektromobilům. To jsou ale zatím jen plány. A dnešek?


U příležitosti výročí Svazu bulharských motoristů, kteří letos slaví 60. let svého vzniku, se potkali přední představitelé FIA v čele s presidentem Jeanem Todtem a národními zástupci Organizace spojených národů. Za UAMK se setkání zúčastnil president UAMK a vicepresident FIA pro oblast 1 JUDr. Oldřich Vaníček.


Spojitost mezi dieselovými motory, emisemi oxidů dusíku a nebezpečným polétavým prachem v podobě pevných mikro částic už dnes může ignorovat jen člověk slepý a hluchý ke všem faktům. Pokud rozbory odborníků někoho nepřesvědčí, pak jsou tady doslova dramatická a dalo by se říct, že drastická čísla: především dieselová auta jsou zodpovědná za smrt 38 000 lidí v 11 nejvyspělejších zemích světa.