AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Čína zakáže výrobu TSI a TDI?

Čínský náměstek ministra průmyslu Sin Kuo-pina prohlásil, že vláda nechala vypracovat studii, ohledně možnosti plošného zákazu výroby a prodeje vozidel se spalovacími motory, a to jak vznětovými, tak zážehovými. Vzhledem k tomu, že právě tato asijská velmoc je výrobcem číslo 1 automobilů na světě, jednalo by se o nesmírně významný krok.

Samozřejmě, že podobné rozhodnutí už deklarovali například starostové měst jako je Paříž, Madrid, Londýn a dalších, s časovým horizontem 2020 a později. Ale známy jsou i uvažované celostátní „zákazy“ spalovacích motorů – Francie nebo Velká Británie hovoří o roku 2040 a později.

Řeklo by se, že Čína jde „jen s dobou“? Chyba lávky. Asijský drak je v mnoha ohledech dále než Evropa a zbytek světa. Nejen v celkové produkci elektromobilů, ale i celkovém přístupu. Státní regulace v této zemi dokázala více – stanovila kvóty pro podíl elektromobilů a hybridů na celkové produkci jednotlivých automobilek.

Odborníci se zamýšlejí nad tím, zda tato cesta není vhodnější než stanovení evropských emisních norem, kterých se následně snaží automobilky dosáhnout za každou cenu, včetně podvodů jako to udělaly automobilky VW, Fiat, PSA, Renault…

A kdy je reálné zastavit produkci spalovacích motorů pro osobní automobily? I čínské analýzy ukazují, že těžba a spotřeba nafty bude kulminovat kolem roku 2040, a následně bude klesat. I to dokládá fakt, že reálný horizont pro buď úplný, nebo významný zákaz spalovacích motorů u osobních aut, je rok 2040 a léta následující.

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK