AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Originální DPF filtry zlevňují

ÚAMK je z těch, kdo dlouhodobě a se vší razancí bojuje za nápravu situace kolem filtrů pevných částic u dieselových motorů. Je nesporným faktem, že používání nefunkčních filtrů nebo dokonce jejich odstranění má závažné zdravotní následky pro nás všechny. Do ovzduší se dostávají pevné částice, které jsou karcinogenní. Následky? Jen v Praze každému zkracují zplodiny z aut, včetně pevných částic, život až o dva roky.

Takový argument nesporně chápou i ti nejzatvrzelejší, ovšem nejen ti argumentují, že zásadnější krok musí udělat jak automobilky, tak stát. Oba, aby podpořily i finančně ty, kdo chápou nezbytnost výměny nefunkčního filtru pevných částic u svého dieselového motoru, ale je pro ně výměna příliš vysokým zásahem do rodinného rozpočtu. A tak vzhledem k praktické nepostižitelnosti, dál jezdí s nefunkčním nebo dokonce s odstraněným DPF/FAP.

Lze souhlasit s faktem, že ceny filtrů pevných části některých automobilových značek a modelů šplhající k nereálným částkám, například i přes 100 000 Kč. Jsou tak vysoké, že výměna filtru u ojetého vozu je bezmála dražší než samo auto a tedy absurditou. Proto odborníci vítají vstřícný krok automobilek Ford, Citroën, Peugeot, VW a Škoda, které přicházejí s mimořádnými cenami pro své dieselové motory. Pokud jde o zlevněné filtry pro vozy starší čtyř let, začíná nyní cena okolo 10 tisíc Kč, v případě, že máte na voze původní filtr a ten bude určitou protihodnotou (slevou). Bez něj je, vzhledem k drahým kovům uvnitř filtru, cena stanovena přes 16 tisíc Kč.

Jsme rádi, že ÚAMK ve spolupráci s partnery vytvořila společenský tlak na vytvoření slevy pro výměnu nefunkčního DPF a takovémuto kroku fandí. Vidíme v něm jednu z cest, jak dosáhnout urychlené nápravy, tedy výměny nefunkčních filtrů pevných částic u starších vozů.


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK