AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., slaví tři sta tisíc osobních a lehkých užitkových vozů prodaných v České republice prostřednictvím oficiální dealerské sítě od roku 1991.

Znečištění ovzduší ve městech, a to vinou příliš vysoké koncentrace oxidů dusíku (NOx) a pevných částic je už neúnosné. Má to i finanční souvislosti. Nejen v podobě zdravotního stavu obyvatel, vyšších nákladů na jejich léčení, předčasná úmrtí a s tím související nedostatek pracovních kvalifikovaných sil. Jsou tu i další náklady, jež země, které neplní EU schválené normy, čekají. Hovoříme o sankcích Evropské unie, které hrozí Německu, Itálii a dalším zemím. K městům, která jsou na tom v Německu nejhůře, patří Stuttgart, ale i Mnichov, Düsseldorf nebo Hamburk.

Bylo by ošidné jen prostě mávnout rukou nad faktem, že 14 % všech vozidel registrovaných v Čechách nemá katalyzátor, což je samozřejmě dáno rokem výroby těchto vozidel (průměrný věk osobních vozů u nás činí 15 let). Většina bude oponovat tím, že jsou to převážně vozy starších lidí, kteří toho mnoho nenajezdí. Je tím vše vyřešeno?

Hrozba zákazu vjezdu dieselových vozidel do některých německých měst, které je na spadnutí v řadě míst, vede stále častěji odborníky k úvahám, co s tím? Zakázat prostě jízdu milionů dieselových vozidel splňujících normu Euro 5 se ukazuje stále méně reálné. Tedy provést konverzi těchto motorů na ohleduplnější úroveň Euro 6? Jde to, ale stojí to.

Pro mnohé z nás není po ránu hezčí zvuk než probuzení precizně naladěného motoru sportovního automobilu. Jsou ale i tací, například sousedé jednoho zaměstnance Fordu, kteří v podobném případě volají policii a dožadují se ztišení.

Hybridy a především plug-in hybridy jsou rozhodně krokem vpřed v tomto okamžiku, než začneme mluvit o masové elektromobilitě a rozšíření vodíkových a dalších ekologických pohonů. Ne, že by hybridy představovaly pro techniky světových automobilek nějak velký oříšek. Má to jiný háček – cenu. A tak překvapuje prohlášení britské společnosti GKN Driveline, která tvrdí, že to jde i jednodušší a levnější cestou – z každého běžného auta udělat hybrid.

Strana 1 z 24

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK