AutoStyl - Bezpečnost

Magazín o autech a cestování

Previous Next

Mezinárodní automobilová federace FIA věnuje mimořádnou pozornost dopravní výchově dětí a mládeže. ÚAMK byl jako dlouholetý člen FIA pověřen organizací evropského finále této soutěže v roce 2016 i proto, že Česká republika patří mezi země s propracovaným a funkčním systémem dopravní výuky a výchovy dětí a mládeže. K vysoké efektivitě tohoto systému se snaží přispívat maximálně svou činností i ÚAMK. 

Previous Next

Přímý vztah mezi podzimním počasím a počtem usmrcených chodců se nezdá být pro laika prokazatelný. Ovšem statistika slovenské policie říká něco jiného. Poslední dostupné informace ukazují, že poslední dva roky je tato souvislost stále výraznější. Vloni na Slovensku bylo za lepšího počasí v září usmrceno jen 4 % chodců, zato v listopadu už 44 %.

Previous Next

ÚAMK rozhodně nemá v úmyslu chovat se jako někteří obchodníci, kteří už chystají do výkladních skříní vánoční stromeček. Nicméně v případě výměny letních pneumatik za zimní se dá obecně říct, že lepší je brzy než pozdě. Orientační teplotou je 7 stupňů Celsia a níže. A jelikož už zažíváme první ranní mrazíky, je čas.

Previous Next

Celosvětové statistiky hovoří o úmrtí mladých (ve věku 18 až 24 let) jednoznačně: nejvíce jich umírá na silnicích, a to v létě. Nejčastějšími viníky pak jsou: nepozornost a alkohol. Pokud budeme hovořit o mladých Evropanech je nebezpečí ještě vyšší. Pravděpodobnost, že mladý člověk zahyne při nehodě, je dvojnásobně vyšší než celosvětový průměr. 

Previous Next

Už to víme dávno, byť jsme to nechtěli slyšet: automobilky staví automobily v mnoha ohledech spíše tak, aby splňovaly dané předpisy, normy než pro lidi. Potvrzením budiž výsledky reálné kontroly spotřeby automobilů, která je často o polovinu vyšší než jsou udávaná automobilkami. Nebo plnění ekologických norem a následky „dieselgate“ nejen u VW, ale i dalších značek. No, a to není vše.

Bezpečí a pohodlí. Význam automobilových sedaček je po pravdě řečeno poměrně podceňován. Přitom, právě a tomhle místě, a to buď pohodlně a bezpečně nebo naopak, strávíme ročně asi 300 h, tedy 12 a půl dnů a nocí.

Belgická policie zveřejnila informace, majitelé, kterých vozů nejčastěji porušují rychlostní limity. Největšími hříšníky jsou řidiči prémiových vozů. Je to ale pravda? Vždyť tato statistika vycházela jen z údajů o zadržených policií. Teď jsou k dispozici další údaje z vozů, které jsou vybaveny černými skříňkami. A výsledky?

Previous Next

Začátek školního roku je vždy časem, kdy si znovu uvědomujeme a ÚAMK opakovaně upozorňuje, jak zranitelní jsou ti nejmenší účastníci silničního provozu – děti. Je to na místě znovu opakovat právě na začátku září, protože po čase volna se děti opět vracení do města, na silnice, přechody…

Kolony stojících vozidel, ať už na „proklínané“ D1 nebo na dalších místech, jsou v letošním létě, vzhledem k rekordnímu počtu oprav, naprostou samozřejmostí. S jejich tvořením roste i počet nebezpečných situací, kdy jsou v ohrožení jak pracovníci opravující dálnice a silnice, tak vozidla stojící v koloně. Zezadu totiž „přichází smrt“. Tyto nehody jsou totiž v poslední době hodně časté.

Zdá se to jako okamžik, přivřete jen na okamžik oči, nic víc. Takováto představa o nechtěném mikro spánku za volantem je velmi naivní. Stejně jako představa, že se mnoho nestane. A že vás to nemůže potkat ve dne. Dovolenkové dlouhé trasy k moři a havárie při nich ale varují – mikro spánek je zabiják.


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK