AutoStyl - Bezpečnost

Magazín o autech a cestování

Každý rok se testují vybrané druhy autosedaček na bezpečnost, snadnou obsluhu, ergonomii, obsah škodlivin, čištění potahů a zpracování produktu. V tomto článku naleznete přehled všech testů pro kategorii 0-13 kg.


Každý rok se testují vybrané druhy autosedaček na bezpečnost, snadnou obsluhu, ergonomii, obsah škodlivin, čištění potahů a zpracování produktu. V tomto článku naleznete přehled všech testů pro kategorii 0-18 kg.


Každý rok se testují vybrané druhy autosedaček na bezpečnost, snadnou obsluhu, ergonomii, obsah škodlivin, čištění potahů a zpracování produktu. V tomto článku naleznete přehled všech testů pro kategorii 9-36 kg.


Každý rok se testují vybrané druhy autosedaček na bezpečnost, snadnou obsluhu, ergonomii, obsah škodlivin, čištění potahů a zpracování produktu. V tomto článku naleznete přehled všech testů pro kategorii 9-25 kg.


Každý rok se testují vybrané druhy autosedaček na bezpečnost, snadnou obsluhu, ergonomii, obsah škodlivin, čištění potahů a zpracování produktu. V tomto článku naleznete přehled všech testů pro kategorii 15-36 kg.


Mezinárodní automobilová federace FIA věnuje mimořádnou pozornost dopravní výchově dětí a mládeže. ÚAMK byl jako dlouholetý člen FIA pověřen organizací evropského finále této soutěže v roce 2016 i proto, že Česká republika patří mezi země s propracovaným a funkčním systémem dopravní výuky a výchovy dětí a mládeže. K vysoké efektivitě tohoto systému se snaží přispívat maximálně svou činností i ÚAMK. 


Přímý vztah mezi podzimním počasím a počtem usmrcených chodců se nezdá být pro laika prokazatelný. Ovšem statistika slovenské policie říká něco jiného. Poslední dostupné informace ukazují, že poslední dva roky je tato souvislost stále výraznější. Vloni na Slovensku bylo za lepšího počasí v září usmrceno jen 4 % chodců, zato v listopadu už 44 %.


ÚAMK rozhodně nemá v úmyslu chovat se jako někteří obchodníci, kteří už chystají do výkladních skříní vánoční stromeček. Nicméně v případě výměny letních pneumatik za zimní se dá obecně říct, že lepší je brzy než pozdě. Orientační teplotou je 7 stupňů Celsia a níže. A jelikož už zažíváme první ranní mrazíky, je čas.


Celosvětové statistiky hovoří o úmrtí mladých (ve věku 18 až 24 let) jednoznačně: nejvíce jich umírá na silnicích, a to v létě. Nejčastějšími viníky pak jsou: nepozornost a alkohol. Pokud budeme hovořit o mladých Evropanech je nebezpečí ještě vyšší. Pravděpodobnost, že mladý člověk zahyne při nehodě, je dvojnásobně vyšší než celosvětový průměr. 


Už to víme dávno, byť jsme to nechtěli slyšet: automobilky staví automobily v mnoha ohledech spíše tak, aby splňovaly dané předpisy, normy než pro lidi. Potvrzením budiž výsledky reálné kontroly spotřeby automobilů, která je často o polovinu vyšší než jsou udávaná automobilkami. Nebo plnění ekologických norem a následky „dieselgate“ nejen u VW, ale i dalších značek. No, a to není vše.


Bezpečí a pohodlí. Význam automobilových sedaček je po pravdě řečeno poměrně podceňován. Přitom, právě a tomhle místě, a to buď pohodlně a bezpečně nebo naopak, strávíme ročně asi 300 h, tedy 12 a půl dnů a nocí.