AutoStyl - Bezpečnost

Magazín o autech a cestování

Retardéry se zdají být, zřejmě podle policie a zástupců měst a obcí, tím nejlepším a nejsnazším řešením jak přinutit motoristy, aby například před vjezdem do obce nebo před křižovatkou zásadně zpomalili. Potud asi shoda, kdo by si chtěl poškodit vůz přejezdem vysokého retardéru, nebo si bolestivě narazit krční páteř? A tak motoristé před retardéry brzdí.

Dosti často se nás rodiče ptají, kam mají do svého vozidla umístit třetí dětskou autosedačku. Proto jsme se rozhodli prakticky otestovat veliký segment osobních vozidel. Testu se tak nevyhnuly ani tuzemské automobilky. Jak vše dopadlo? Obrovským překvapením!

Za první pololetí letošního roku vyšetřovala Policie ČR 49 608 dopravních nehod, o 2 149 více než loni. Zemřelo při nich 228 osob. Je to sice o 5 více než v roce 2016, nicméně od roku 1993 se jedná o druhý nejpříznivější výsledek. Letos při nehodách zemřelo107 cestujících v osobních automobilech (meziročně o 3 více), 47 chodců (-4), 35 motocyklistů a jejich spolujezdců (+1), 21 cyklistů (+6), 17 pasažérů v nákladních vozech (-1) a jeden cestující v autobusu (+1).

Nárazové zkoušky dětských autosedaček, které provádí německý autoklub ADAC a testovací společnost Stiftung Warentest, ukázaly extrémně nebezpečné autosedačky.

Značka ideál? Řídit naboso, nebo v žabkách, do půl těla, s ventilátorem v ruce a chladicím boxem plným zmrzliny místo spolujezdce na předním sedadle. Jestli si takhle představujete letní cestování, pak vězte, že jste si hned několikrát řekli o pokutu, nemluvě o velkých následcích v případě havárie. Takže?

Asi si všichni myslíme, že připomínat, jak nebezpečná je únava za volantem, je zbytečné. Opak je pravdou a potvrzují to každoročně v letních prázdninových měsících mrtví, kteří prostě usnuli za volantem. Že vám se to nestane?

Pod onou kolonkou označující nehodu – řidič se plně nevěnoval řízení, se může skrývat leccos. A to je právě ono, zjistit, „kdo“ je ve skutečnosti viníkem toho, že se řidiči v řadě případů nevěnují řízení? Fakt, že za volantem lidé jedí, pijí, kouří, posílají SMS, telefonují …

Pokud navážeme na titulek, pak asi každého napadne, že rada bude znít – jezte hodně mrkev. Jistě souhlasíte, že je to hodně chabá pomoc. Řešením jsou moderní technologie. 

Previous Next

Bezpečnost silničního provozu je celosvětové téma a zabývají se tím nejen národní autokluby, ale i světové organizace OSN a FIA. Dle světových statistik vyplynulo, že nepřiměřená rychlost je jedna z nejčastějších příčin dopravních nehod, proto se i ÚAMK zapojilo do světového projektu týdne bezpečnosti silničního provozu.

Partnerský automotoklub ÚAMK, švýcarský TCS společně s Bieler Dynamic Test Centrem, uspořádal velmi neobvyklou, ale praktickou zkoušku, a to crash test obytného vozu, které se stávají stále přitažlivější pro letní dovolenou i v Čechách. Vzhledem k rozměrům daných vozidel, jejich zdánlivé robustnosti je považujeme za bezpečné. Je to pravda, ale…

Evropské autokluby s národními pobočkami Červeného kříže provedly test, který teoreticky i prakticky prověřoval připravenost a schopnost řidičů poskytnout první pomoc. Studie proběhla ve 14 evropských zemích, v každém státu se jí zúčastnilo vždy 200 řidičů.


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK