AutoStyl - Bezpečnost

Magazín o autech a cestování

Představa, že budeme před havárií uvažovat, co způsobí náraz do běžných dvoudílných svodidel, co do betonových, či lanových, je jistě absurdní. Ovšem vědět, co která způsobí, je jistě na místě.

Odborníci našeho automotoklubu dlouhodobě a pravidelně, zvláště pak nyní v období dovolených a velkého cestování po Evropě, upozorňují na to, co může motoristy zaskočit v cizině. Jedním takovým chytákem jsou například kruhové objezdy v zemích, jako jsou: Anglie, Francie nebo Itálie. Proč?

ÚAMK je velkým zastáncem a propagátorem striktního používání bezpečnostních pásů v automobilech. Důvod je nabíledni – ročně dokáže používání pásů zachránit v Evropě zhruba 2 000 lidských životů. Právě fakt, že lidé nejsou připoutáni, je jedním z důvodů, proč ročně v Evropě na silnicích zahyne až 20 000 lidí. Dva pohyby a dvě sekundy vašeho času nutné pro zapnutí bezpečnostního pásu rozhodně stojí za to. Buď si zachráníte život, nebo přinejmenším značně snížíte následky havárie.

Čemu se čeští řidiči věnuje za volantem, kdy by jejich jedinou starostí mělo být věnovat se řízení? Telefonování, péči o mazlíčky a partnera či partnerku, jídlu, pití, kouření… Jak vyplývá z nedávného průzkumu, jen 2 % řidičů se zcela a bezvýhradně věnuje řízení.

Delší řízení automobilu škodí srdci i mozku. Vlastně tedy člověku jako takovému. V čem je problém? Pokud jde o srdce, tak dlouhodobé sezení bez pohybu zcela přirozeně člověku a fungování srdce neprospívá. A mozek?

Dopravní nehody, na nichž se podílejí karavany, jsou poměrně vzácné, ale jejich následky jsou často výrazně horší. Výzkum německé asociace pojišťoven (UDV) ukázal, že dokonce při malých nehodách dochází jak k vyšším škodám, tak i k vyšší pravděpodobnosti poranění. Jak to? Vysvětlení je prosté - největší hrozbou jsou nezajištěné předměty. Další je přetížení vozidla, a s tím související nadměrná hmotnost, proto i delší brzdná dráha.

V úterý 22. srpna 2017 spustil Ústřední automotoklub České republiky internetovou soutěž pro mladé řidiče ve věku 18 – 23 let, jejímž cílem je podpořit rozvoj řidičských dovedností u této problematické cílové skupiny začínajících a nezkušených motoristů.

Retardéry se zdají být, zřejmě podle policie a zástupců měst a obcí, tím nejlepším a nejsnazším řešením jak přinutit motoristy, aby například před vjezdem do obce nebo před křižovatkou zásadně zpomalili. Potud asi shoda, kdo by si chtěl poškodit vůz přejezdem vysokého retardéru, nebo si bolestivě narazit krční páteř? A tak motoristé před retardéry brzdí.

Dosti často se nás rodiče ptají, kam mají do svého vozidla umístit třetí dětskou autosedačku. Proto jsme se rozhodli prakticky otestovat veliký segment osobních vozidel. Testu se tak nevyhnuly ani tuzemské automobilky. Jak vše dopadlo? Obrovským překvapením!

Za první pololetí letošního roku vyšetřovala Policie ČR 49 608 dopravních nehod, o 2 149 více než loni. Zemřelo při nich 228 osob. Je to sice o 5 více než v roce 2016, nicméně od roku 1993 se jedná o druhý nejpříznivější výsledek. Letos při nehodách zemřelo107 cestujících v osobních automobilech (meziročně o 3 více), 47 chodců (-4), 35 motocyklistů a jejich spolujezdců (+1), 21 cyklistů (+6), 17 pasažérů v nákladních vozech (-1) a jeden cestující v autobusu (+1).

Nárazové zkoušky dětských autosedaček, které provádí německý autoklub ADAC a testovací společnost Stiftung Warentest, ukázaly extrémně nebezpečné autosedačky.

Strana 1 z 6


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK