AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Od roku 2010 počet registrací, tedy prodej nových vozidel ve světě neustále roste. Vloni to bylo celkem 89,17 milionu všech typů vozidel. A jak si v přepočtu na 1000 obyvatel vede Česko, pokud jde o osobní automobily? Vloni jich přibylo více než dvojnásobně proti světovému průměru.


Aktuálně běží nebo se připravuje řada programů, které jsou komplementární s vládou schváleným Národním akčním plánem čistá mobilita a mají jediný cíl: podpořit nákup vozidel na alternativní paliva. Česku navíc hrozí, že nesplní ekologické závazky v dopravě.


Zní to bezmála neuvěřitelně, ale Česká republika je jednou ze světových velmocí ve výrobě především osobních automobilů. Už fakt, že z celkem 52 zemí světa, o jejichž produkci vozidel existují statistiky, jsme na 16. místě, je více než výmluvný. Když ale vezmeme v úvahu počet obyvatel, jsme druzí a světě. A jaký je současný vývoj?


Od 1. května 2016 nesmějí občané Evropské unie podle nových evropských pravidel řídit vozidla, která nejsou registrována v EU. Tato změna celních předpisů může způsobit problémy pro občany EU, kteří si zapůjčí vozidlo např. ve Švýcarsku. S těmi již nebude povoleno jezdit do okolních států, jako je Francie, Německo, Rakousko nebo Itálie, jedině pokud bude zapůjčený vůz registrován v EU.


Letos vaše dovolená nejčastěji začne v dopravní zácpě. Proč? Protože se letos opravuje snad vše, co jde opravit, k tomu se přidává i světový fotbalový šampionát ve Francii a nesmíme zapomenout na stále častější hraniční kontroly vzhledem k migrační vlně. Letošní léto se tak stane nejtěžší zkouškou nervů pro řidiče a české turisty cestující na vysněnou letní dovolenou. Kde si tedy postojíme, a kde očekávat další komplikace?


Začněme číslem – 67 574. Přesně tolik řidičů se za 10 let bodového systému samo „vybodovalo“. Další dostali zákaz řízení. Jen tato čísla napovídají, že ročně odhadem asi 7000 řidičů musí proto, aby získalo zpět řidičské oprávnění, absolvovat dopravní psychotesty. Jak ukazuje nová vyhláška ministerstva dopravy, už to nebude „jen jako“.


ÚAMK Automotoklub neslyšících ve Valašské Meziříčí pořádá v sobotu 4. června akci nazvanou „Dům plný her“. Ta má za úkol soutěživou formou prověřit znalosti a dovednosti dětí v oblasti bezpečnosti silničního provozu a zároveň přispět k předcházení rizikovým situacím a nehodám v dopravě.


Alternativní paliva se stále více stávají součástí dnešního dne nejen na běžných silnicích, ale dokonce i na závodních tratích. Dokladem toho byl i právě skončený 44. ročník Rallye Český Krumlov, který doprovázel 5. ročník New Energies Rallye. Událost to byla výjimečná. Už proto, že na pozvání prezidenta ÚAMK JUDr. Oldřicha Vaníčka se startu eco rallye zúčastnil prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Jean Todt. Ten osobně pustil na trať první vůz a slavnostně zahájil 26. května na náměstí Svornosti v Českém Krumlově automobilový podnik pravidelnosti vozidel s alternativními palivy.


O podpoře alternativním pohonům se u příležitosti 44. ročníku Rallye Český Krumlov a 5. ročníku New Energies Rallye vyjádřil ministr dopravy a ochodu Jan Mládek, který se spolu s prezidentem ÚAMK JUDr. Oldřichem Vaníčkem zúčastnil tiskové konference, která byla součástí českokrumlovské akce.


Musíme reagovat na nepravdivé informace zveřejněné projektovým manažerem Autoklubu ČR Robertem Vackem pro ČTK. Ve svém vyjádření o cestování do zahraničí se dopustil zásadních nepřesností a my je tímto uvádíme na pravou míru, jelikož se na nás jako odborníky na cestování do zahraničí obracejí řidiči chystající se na letní dovolenou do zahraničí.