AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Jak k nám auta promlouvají, přesněji varují nás? My se nyní zajímáme o to, jak s námi komunikují v této době, aby nás upozornila na zimní nebezpečí. Takže – promluvte…

Součet všech problémů, které mají čeští motoristé se zrakem se dá vyjádřit v číslech, která doslova šokují: 6,6 milionu obyvatel Čech potřebuje „druhé oči“, tedy dioptrické brýle nebo čočky. Asi 130 tisíc řidičů není schopno rozpoznat červenou barvu, další desítky tisíc…

Zažíváme to prakticky každou zimu – na volnoběh běžící motor a majitel čekající na jeho zahřátí, rozmrazení oken, vyhřátí interiéru… Co k tomu dodat? Rozhodně nejde o ideální řešení.

Václav Neckář na dispečinku ÚAMK

…a občas pomůžeme i celebritě. Zasloužil by si rozšířit titulek článku. Technické problémy automobilu zpěváka Václava Neckáře pomohl v pondělí 14. listopadu vyřešit technik silniční služby ÚAMK ABA Michal Mládek. Sám umělec, který pospíchal k lékaři, přišel svému zachránci poděkovat a předá mu vstupenky na svůj koncert.

ÚAMK i ústy svého prezidenta JUDr. Oldřicha Vaníčka už nejednou upozornil, jak velkým problémem je stáčení kilometrů ojetých vozů a že jednou z cest je veřejně zpřístupnit maximum informací o skutečném stavu vozidel. „Je to v zájmu motoristů, které ÚAMK zastupuje, stejně jako v zájmu celé naší společnosti, protože jde o miliardové podvody,“ dodává JUDr. Oldřich Vaníček. Potvrzuje to další případ.

Previous Next

ÚAMK, který se dlouhodobě zabývá otázkou průměrných cen benzinu a nafty v evropských zemích, vypracoval přehled za poslední čtyři roky. Co říkají? Začněme tou špatnou správou: nejdražší nafta se letos prodává v Itálii, Natural 95 stojí nejvíce v Nizozemsku.

KARNET CPD – CARNET DE PASSAGES EN DOUANE

Jedná se o celní dokument nutný ke zpětnému vývozu motorového vozidla z ČR do zahraničí.

  1. Zpětný vývoz je dovolen a vozidlo zajištěno vratnou kaucí, která se skládá ke dni vystavení karnetu

ve výši:

  1. 000 Kč pro karnet vystavený pro vozidlo do hodnoty 500.000 Kč
  2. 000 Kč pro karnet vystavený pro vozidlo v hodnotě od 500.000 Kč do 1.000.000 Kč
  3. 000 Kč pro karnet vystavený pro vozidlo v hodnotě nad 1.000.000 Kč

Hodnotu vozidla uvádí žadatel v Závazném prohlášení vlastnoručně podepsaném před pracovníkem Autoturistu.

  1. Pro následující státy se z důvodu případných vyšších celních a dovozních poplatků předmětná kauce zvyšuje o 30% :

Egypt, Indie, Irán, Jemen, Jordánsko, Pakistán, Senegal, Súdán, Sýrie, Nigérie, Rwanda, Somálsko, Tanzanie, Uganda, Zambie, Gambie, Ghana, Libérie, Nepál, Berundi, Guinea

  1. 000 Kč pro karnet vystavený pro vozidlo do hodnoty 500.000 Kč
  2. 000 Kč pro karnet vystavený pro vozidlo v hodnotě od 500.000 Kč do 1.000.000 Kč
  3. 000 Kč pro karnet vystavený pro vozidlo v hodnotě nad 1.000.000 Kč

Pokud v žádance některou z výše uvedených zemí neuvedete, odpovědný pracovník Autoturistu (na základě doporučení FIA) přeškrtne perem země uvedené v bodu 2. v seznamu na zadní straně karnetu CPD. Takto označený karnet nebude možné pro zmíněné země použít.

Dále tyto země zapíše v Příloze č. 2  Závazné prohlášení – Záznamy o vystavení vyžádaného celního dokladu „do kolonky „Karnet zneplatněn pro státy“.

Manipulační poplatek je určen následujícím způsobem:

Platnost

3 měsíce

6 měsíců

12 měsíců

5 -listý

3890,-Kč

3990,- Kč

4290,- Kč

10-listý

3990,- Kč

4190,- Kč

4490,- Kč

25-listý

4290,- Kč

4790,- Kč

4990,- Kč

 

Prodloužení karnetu CPD  o 1 rok: 1500,- Kč

Karnet CPD  lze prodloužit nejdříve 2 měsíce před koncem jeho platnosti.

Karnet CPD musí být vrácen do 14 dnů po skončení jeho platnosti. Za každý i započatý týden po lhůtě určené k vrácení karnetu bude účtováno penále 700,- Kč, které bude odečteno z kauce.

Všechny výše uvedené poplatky zahrnují DPH.

Platno od 1. 9. 2017 do odvolání

Kdo by neměl při koupi ojetiny obavy z toho, že bude stočený stav kilometrů? Když je ale na informaci o vozidle napsáno – dovezeno z Německa, jako by obavy zmizely. Přitom, jak ověřil partnerský automotoklub ÚAMK, tedy německý ADAC, zdaleka to nemusí být pravda.

Německá spolková rada, nebo-li Bundesrat zastupující jednotlivé spolkové země, požádal Evropskou komisi, aby změnil stávající systém zdanění a poplatků tak, aby byla podpořena doprava bez emisí. Jinými slovy, žádá zrušit zvýhodnění spotřební daně na naftu, které platí v celé řadě zemí. Naopak navrhuje navýšení spotřební daně na naftu. A nejen to, zasazuje se za úplný konec spalovacích motorů!

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK