AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Ekologické předpisy a rozhodnutí, že do benzínu se přidává v současnosti asi 5 % biosložky, tedy etanolu vyráběného z rostlin, je jistě pro snižování škodlivých emisí velmi přínosnou praxí. Jenže, co legislativa, která má začít platit v roce 2020, zavádějící 6% úspory emisí CO2? Pro výrobce benzínu to znamená zvýšit podíl etanolu v benzínu na 10% podíl. Jenže ten staré vozy „nepijí“, protože jejich motory poškodí.


Předpokládalo se, že na celkem 24 úsecích našich silnic umístní úřady zodpovědné za dané silnice značku s bílým autem na modrém podkladu. Tedy administrativně je překvalifikují na silnice pro motorová vozidla, což umožňuje zvýšit rychlost na maximálních 110 km/h.


Rakouská vláda schválila novelou zákona o provozu na komunikacích zákaz jakékoliv manipulace s počítadlem ujeté vzdálenosti u motorového vozidla. Učinila tak ve snaze zamezit podvodům se stáčením tachometrů.


Nákladní automobily delší než 12 metrů mají při vjezdu do Prahy dostat „stopku“. Vedení magistrátu hlavního města totiž rozhodlo o rozšíření zákazu vjezdu kamionů, přičemž se s tímto omezením počítá od ledna příštího roku.


Možná to trochu překvapí, že i v takové zemi jako je Indie, a takovém městě jako je Dillí, už jsou nuceni bojovat proti starým neekologickým dieselům. Konkrétně to znamená, že indický soud s okamžitou platností zrušil registraci vozidel se vznětovým motorem vyrobeným před více než 10. lety.


Pro většinu evropských motoristů je jaksi samo sebou, že nejen ve své zemi, ale i v zahraničí jim hrozí kromě pokuty také upsání dalších trestných bodů. Takže spíše překvapí fakt, že například Portugalsko bodový systém nemělo. Čas minulý je zcela na místě, protože od června letošního roku je už tomu jinak. 


Ne, že by Španělko bylo tou nejběžnější destinací, kam na dovolenou míří Češi vlastním vozem, ale ani to není zcela vyloučeno. Zato je právě tato země, i vzhledem k bezpečnostní situaci v Evropě a ve světě, stále žádanějším cílem dovolených. Jenže… 


V současnosti se na D1 na trase Praha – Brno a zpět pracuje celkem na čtyřech úsecích o celkové délce 23 kilometrů. To ovšem nejsou pro letošní rok veškerá omezení, která už trvají tři roky, na tomto úseku páteřní dálnice. Práce budou trvat ještě 4 roky a právě letošní rok bude pro řidiče nejnáročnější. Od srpna by se postupně totiž měly začít práce na dalších čtyřech úsecích.


V současnosti se na D1 na trase Praha – Brno a zpět pracuje celkem na čtyřech úsecích o celkové délce 23 kilometrů. To ovšem nejsou pro letošní rok veškerá omezení, která už trvají tři roky, na tomto úseku páteřní dálnice. Práce budou trvat ještě 4 roky a právě letošní rok bude pro řidiče nejnáročnější. Od srpna by se postupně totiž měly začít práce na dalších čtyřech úsecích.


Při rozhodování o dovolené kromě jiného motoristy ovlivňuje i cena pohonných hmot v zemi, kam míří. Jak velké rozdíly můžeme během této letní dovolené očekávat? Mezi českými cenami a těmi v zemích, kam nejčastěji míříme, mohou být až nepříjemně vysoké. U benzínu může rozdíl činit až 14,30 Kč a u nafty 5,50 Kč. Přirozeně hovoříme o cenách vyšších než v ČR.


První víkend v červenci hrozí dopravní kolaps na většině hlavních tahů směrem na jih Evropy. Za tento stav může začátek letních prázdnin v části Evropy, obrovské opravy nebo stavby nových hlavních tahů, pořádané akce, technické problémy, mimořádná uzavírka a kontroly hranic kvůli migraci. Nejhorší situaci očekáváme v pátek v odpoledních hodinách a v sobotu během celého dne.