AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

O střetech cyklistů s motorovými vozidly slýcháme a čteme v přehledu pražských dopravních nehod poměrně často, což dokládá prostý fakt. Jen za loňský rok bylo vyšetřováno policií 200 nehod s účastí cyklistů. Je tedy na místě položit si otázku: je Praha k lidem sedlajícím kolo vstřícná nebo naopak nebezpečným územím?


Pobřeží této severní země Evropy je krásné, plné fjordů. Silnice E39 se vine celých tisíc kilometrů podél těch nejkrásnějších. Ovšem jen na zmiňovaném úseku se musí auta celkem 7x nalodit na trajekt, aby se motorista dostal na druhou stranu zálivu. Co s tím? Odpověď – nic? Tu ale Norové nepovažují za správnou.


Zveme české fanoušky na sledování Olympijských her v Rio de Janeiro do hotelu Fontána. Máme vlastní velkoplošnou obrazovku, přímo na pláži, vedle bohaté občerstvení, cyklopřívoz, rezervujte si poslední místa v pokojích, nabízíme i turistické hotelové ubytování, místo pro karavany, možnost postavit si vlastní stan.


Ekologické předpisy a rozhodnutí, že do benzínu se přidává v současnosti asi 5 % biosložky, tedy etanolu vyráběného z rostlin, je jistě pro snižování škodlivých emisí velmi přínosnou praxí. Jenže, co legislativa, která má začít platit v roce 2020, zavádějící 6% úspory emisí CO2? Pro výrobce benzínu to znamená zvýšit podíl etanolu v benzínu na 10% podíl. Jenže ten staré vozy „nepijí“, protože jejich motory poškodí.


Předpokládalo se, že na celkem 24 úsecích našich silnic umístní úřady zodpovědné za dané silnice značku s bílým autem na modrém podkladu. Tedy administrativně je překvalifikují na silnice pro motorová vozidla, což umožňuje zvýšit rychlost na maximálních 110 km/h.


Rakouská vláda schválila novelou zákona o provozu na komunikacích zákaz jakékoliv manipulace s počítadlem ujeté vzdálenosti u motorového vozidla. Učinila tak ve snaze zamezit podvodům se stáčením tachometrů.


Nákladní automobily delší než 12 metrů mají při vjezdu do Prahy dostat „stopku“. Vedení magistrátu hlavního města totiž rozhodlo o rozšíření zákazu vjezdu kamionů, přičemž se s tímto omezením počítá od ledna příštího roku.


Možná to trochu překvapí, že i v takové zemi jako je Indie, a takovém městě jako je Dillí, už jsou nuceni bojovat proti starým neekologickým dieselům. Konkrétně to znamená, že indický soud s okamžitou platností zrušil registraci vozidel se vznětovým motorem vyrobeným před více než 10. lety.


Pro většinu evropských motoristů je jaksi samo sebou, že nejen ve své zemi, ale i v zahraničí jim hrozí kromě pokuty také upsání dalších trestných bodů. Takže spíše překvapí fakt, že například Portugalsko bodový systém nemělo. Čas minulý je zcela na místě, protože od června letošního roku je už tomu jinak. 


Ne, že by Španělko bylo tou nejběžnější destinací, kam na dovolenou míří Češi vlastním vozem, ale ani to není zcela vyloučeno. Zato je právě tato země, i vzhledem k bezpečnostní situaci v Evropě a ve světě, stále žádanějším cílem dovolených. Jenže… 


V současnosti se na D1 na trase Praha – Brno a zpět pracuje celkem na čtyřech úsecích o celkové délce 23 kilometrů. To ovšem nejsou pro letošní rok veškerá omezení, která už trvají tři roky, na tomto úseku páteřní dálnice. Práce budou trvat ještě 4 roky a právě letošní rok bude pro řidiče nejnáročnější. Od srpna by se postupně totiž měly začít práce na dalších čtyřech úsecích.


Přehled zpráv Autostylu