AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Společnost ÚAMK a Auto ESA připravily pro své zákazníky speciální asistenční servis. Služba je dostupná 24 hodin denně včetně víkendů a svátku na čísle 1230 a nově také v zařízeních pracujících na platformě Android. Mobilní aplikace dokáže klienta nejen lokalizovat, ale také zasílat aktuální dopravní informace a rady na cestu. Asistenční služby se vztahují na celou Evropu a budou od října 2016 poskytovány každému zákazníkovi Auto ESA a členům ÚAMK.


V nedávné minulosti Praha 8 v Karlíně a Praha 5 v šesti oblastech zavedla snížení rychlosti jen na 30 km/h, nyní to chystá i Praha 7, a to zpočátku v Horních Počernicích a v okolí Letné, aby to pak zavedla vyjma hlavních průtahů všude.


O komplexu tří tunelů Blanka lze hovořit z mnoha pohledů – jako o nejdelším městském tunelu v Evropě, enormně předražené akci, i o stavbě, která za rok existence v součtu všech vozů, které jí projely, ušetřila řidičům celkem 290 let čekání. Po pravdě ale dodejme, že stejně tak na nových místech Prahy vytvořila zácpy. Takže?


Vládní návrh novely zákona o některých přestupcích byl schválen Senátem a po podepsání prezidentem nabude zveřejněním ve sbírce zákonů účinnosti. Co to znamená pro motoristy? Například, že urážka městského strážníka, nic neobvyklého v našich zeměpisných šířkách, vyjde draze – 10 000 Kč.


Ať budeme brát za bernou minci údaj, že 42 % ojetin má v Čechách stočený počet kilometrů, nebo budeme věřit Asociaci autobazarů, která udává číslo 25 %, je to v každém případě problém. ÚAMK na něj upozorňuje léta.


Situace s placením elektronické dálniční známky, která je povinná na Slovensku od ledna letošního roku, je v závěrečném dějství. Na vině toho, že po slovenských dálnicích dosud projelo asi 708 000 aut bez známky, je podle všeho celá řada okolností.


Všude se něco opravuje. Pokud máte takovýto názor jen za laický a povrchní, pak vězte, že letošní rok je skutečně rekordmanem přinejmenším v opravě českých dálnic. Celkem se totiž jedná o 143 opravovaných kilometrů, a to včetně rekonstrukce D1.


Není třeba zdůrazňovat, že se stavem dálnic, silnic od nejvyšší I. třídy až po ty 3.třídy čeští motoristé nemají být proč spokojeni. Je tedy přirozené, že rozhodnutí ministerstva financí o rozpočtu, a navýšení výdajů na dopravu letos o 3 miliardy korun a v příštím roce o 2 miliardy, motoristé jen uvítají.


O střetech cyklistů s motorovými vozidly slýcháme a čteme v přehledu pražských dopravních nehod poměrně často, což dokládá prostý fakt. Jen za loňský rok bylo vyšetřováno policií 200 nehod s účastí cyklistů. Je tedy na místě položit si otázku: je Praha k lidem sedlajícím kolo vstřícná nebo naopak nebezpečným územím?


Pobřeží této severní země Evropy je krásné, plné fjordů. Silnice E39 se vine celých tisíc kilometrů podél těch nejkrásnějších. Ovšem jen na zmiňovaném úseku se musí auta celkem 7x nalodit na trajekt, aby se motorista dostal na druhou stranu zálivu. Co s tím? Odpověď – nic? Tu ale Norové nepovažují za správnou.


Zveme české fanoušky na sledování Olympijských her v Rio de Janeiro do hotelu Fontána. Máme vlastní velkoplošnou obrazovku, přímo na pláži, vedle bohaté občerstvení, cyklopřívoz, rezervujte si poslední místa v pokojích, nabízíme i turistické hotelové ubytování, místo pro karavany, možnost postavit si vlastní stan.