AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Součet všech problémů, které mají čeští motoristé se zrakem se dá vyjádřit v číslech, která doslova šokují: 6,6 milionu obyvatel Čech potřebuje „druhé oči“, tedy dioptrické brýle nebo čočky. Asi 130 tisíc řidičů není schopno rozpoznat červenou barvu, další desítky tisíc…


Zažíváme to prakticky každou zimu – na volnoběh běžící motor a majitel čekající na jeho zahřátí, rozmrazení oken, vyhřátí interiéru… Co k tomu dodat? Rozhodně nejde o ideální řešení.


…a občas pomůžeme i celebritě. Zasloužil by si rozšířit titulek článku. Technické problémy automobilu zpěváka Václava Neckáře pomohl v pondělí 14. listopadu vyřešit technik silniční služby ÚAMK ABA Michal Mládek. Sám umělec, který pospíchal k lékaři, přišel svému zachránci poděkovat a předá mu vstupenky na svůj koncert.


ÚAMK i ústy svého prezidenta JUDr. Oldřicha Vaníčka už nejednou upozornil, jak velkým problémem je stáčení kilometrů ojetých vozů a že jednou z cest je veřejně zpřístupnit maximum informací o skutečném stavu vozidel. „Je to v zájmu motoristů, které ÚAMK zastupuje, stejně jako v zájmu celé naší společnosti, protože jde o miliardové podvody,“ dodává JUDr. Oldřich Vaníček. Potvrzuje to další případ.


ÚAMK, který se dlouhodobě zabývá otázkou průměrných cen benzinu a nafty v evropských zemích, vypracoval přehled za poslední čtyři roky. Co říkají? Začněme tou špatnou správou: nejdražší nafta se letos prodává v Itálii, Natural 95 stojí nejvíce v Nizozemsku.


Karnet CPD ”(Carnet de Passages en Douane)“

je záruční doklad, který umožňuje dočasný vývoz a dovoz dopravních prostředků bez nutnosti okamžitého skládání celní jistoty na hranicích.


Kdo by neměl při koupi ojetiny obavy z toho, že bude stočený stav kilometrů? Když je ale na informaci o vozidle napsáno – dovezeno z Německa, jako by obavy zmizely. Přitom, jak ověřil partnerský automotoklub ÚAMK, tedy německý ADAC, zdaleka to nemusí být pravda.


Německá spolková rada, nebo-li Bundesrat zastupující jednotlivé spolkové země, požádal Evropskou komisi, aby změnil stávající systém zdanění a poplatků tak, aby byla podpořena doprava bez emisí. Jinými slovy, žádá zrušit zvýhodnění spotřební daně na naftu, které platí v celé řadě zemí. Naopak navrhuje navýšení spotřební daně na naftu. A nejen to, zasazuje se za úplný konec spalovacích motorů!


Ukazuje se to nejen v Čechách, ale obecně v celé rozvinuté Evropě – mladých řidičů nepřibývá takovým tempem, jak by to odpovídalo demografickému vývoji. Jinak řečeno, je otázkou: mladí nechtějí nebo nemohou mít osobní auto?