AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Asi nebude nikdo zpochybňovat fakt, že alkohol nepatří za volant. Pokud už taková situace nastane a motorista vyjede s alkoholem v krvi a bude zadržen, existuje jediná varianta jednání – podvolit se trestu, který bude následovat a vše uzavřít s tím, že se naštěstí nikomu nic nestalo. 

Tlak na ekologický provoz automobilů, samozřejmě včetně osobních, přivádí do této kategorie technologie a postupy, na které jsme byli zvyklí jen i nákladních vozidel. A tak si stále častěji zvykají majitelé osobních vozů i na pojem – AdBlue. Co od jeho používání čekat, jak funguje, na co nezapomínat? Odborníci ÚAMK na tyto otázky odpovídají…

Řidičům se dnes otevřela silnice I/34 Božejov - Ondřejov - Pelhřimov.  Zprovoznění nového pět a půl kilometru dlouhého úseku přispěje k bezpečnějšímu a plynulejšímu průjezdu západní částí Vysočiny směrem na Jindřichův Hradec. Silnice zároveň značně uleví obcím Ústrašín, Ondřejov a Myslotín, kterými denně projíždějí tisíce aut.

V České republice se dle odhadů prodá každoročně 700 000 ojetých vozidel. 250 000 z nich nabízejí velké autobazary, které mají v nabídce alespoň 100 vozidel. 450 000 aut se prodá tak zvaně na ulici, tedy mezi lidmi, a také v malých autobazarech s nabídkou do 30 vozů. Plných 35 procent z nich nezjišťuje a tedy ani neposkytuje dostatečné informace.

O kuriózní dopravní předpisy není ve světě nouze. Ostatně jiná země – jiný mrav, jak se říká. A přirozeně se to svým způsobem vztahuje i na dopravní předpisy, povinnou výbavu, maximální rychlost, povolenou hladinu alkoholu, výši pokut…

Diskutovat o tom, zda jsou potřebné přísnější emisní limity nejen v Evropě, ale na celém světě, rozhodně není vůbec na místě. Jeden údaj za všechny – asi 450 000 Evropanů ročně zemře předčasně, a to vinou oxidů a dalších škodlivých látek ve vzduchu, který všichni dýcháme. Proto neudiví, že plánované od roku 2021 nové emisní limity Evropské unie pro automobily lze označit vskutku za „ambiciózní“. Oznámil to místopředseda komise EU Maroš Šefčovič.

Kdo je viníkem dopravních kolon na dálnicích? Jistě ze dvou třetin jsou dány přetížením dopravních tepen, tedy dálnic a dalších hlavních tahů, nebudeme-li hovořit o městech, ale jen o letním cestování na dovolenou. Nicméně zbývající podíl připadá na nás samotné – řadu dopravních kolon vytváříme my sami. Jak tomu předcházet, jak se v nich chovat?

Tento víkend začínají prázdniny v Bádensko-Württembersku a Bavorsku. Jedná se o nejlidnatější Německé spolkové státy (téměř 23 milionů obyvatel). Druhá várka turnusů vyrazí z Berlína, Brandenburg, Hamburk, Meklenbursko-Přední Pomořansko a Šlesvicko-Holštýnsko a severu Nizozemska. Na cestu domů se naopak vydávají turisté z Brém, Dolního Saska, Saska a Skandinávie, kde dětem začíná škola.

Léto, otevřená okna automobilů, vůně převážených potravin, to všechno má svoje nebezpečí: hmyz vás může natolik vyrušit od řízení, že se při ohánění nevěnujete dostatečně jízdě a havarujete. Jen pouho pouhá teorie? Vůbec ne, holý fakt.

Zdá se to být doslova nepředstavitelné, ale vloni partner ÚAMK, německý autoklub ADAC, registroval na všech silnicích SRN kolony o celkové délce téměř 1,4 milionu kilometrů. Což je meziroční nárůst o 20 procent. Co z toho vyplývá? Že letošní léto nebude o mnoho lepší, protože zájem o letní dovolenou v bezpečných destinacích jako je Chorvatsko nebo Itálie a Španělsko roste. Odvrácenou stranou tohoto trendu jsou kolony na hlavních silničních tazích.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK