AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Podle plánů vedení města a francouzského ministerstva životního prostředí do roku 2020 nevjedou do Paříže a dalších měst vozy vyrobené před rokem 2011. No, a pokud jde o samotná jejich centra, tak radnice plánují v budoucnu vjezd výhradně hybridům a nejraději jen elektromobilům. To jsou ale zatím jen plány. A dnešek?


První informace o tom, že policie při kontrolách řidičů kamionů požadují doklady o výši mzdy, stejně jako pracovní smlouvy a další, aby ověřili, že dostávají alespoň minimum částky povinné v těchto zemích, přišly z Německa a Francie. Tím vše neskončilo. Od ledna totéž platí i v Rakousku a Itálii.


Odborníci ÚAMK s lehkým povzdechem – to jsme navrhovali již několikrát, přijímají informaci o novele zákona o pozemních komunikacích Ministerstva dopravy ČR, připravovanou na příští rok. V ní se kromě jiného navrhuje, aby po kontrole STK, kde se potvrdí stočení kilometrů, následovaly nejen sankce, ale i možnost omezit technickou způsobilost takového vozidla jen na 30 dnů.


Hledáš li něco – vyťukej na počítači Google. Tuhle radu asi nemusíme nikomu dávat. Naopak, ukazuje se, že právě zde jsou nejhledanějšími názvy, označení jednotlivých automobilových značek. Celkem si společnost Quickco dala tu práci a roztřídila zájem motoristů o informace o automobilkách ve 193 zemích. Co se ukázalo?


Případů, kdy i česká policie zažívá scény jako z filmu, a musí pronásledovat unikající automobily, stále přibývá. Jedním z pomocníků strážců pořádku jsou pásy s trny, které po natažení přes silnici doslova na pár metrech zastaví unikající vozidlo. K tomu je ale třeba vědět kudy pojede. Americká policie nyní zkouší vystřelovací modul GPS. Proč?


Zítra je poslední den platnosti roční dálniční známky pro rok 2016 a proto jsme vyrazili na české silnice a začali počítat vozidla. Zjišťovali jsme, kdo má co na skle vylepeno. Výsledek je však velice alarmující!


Evropa je rozdělena ve dví – samozřejmě nemluvíme ani o východě a západě nebo severu a jihu, ale o tom, kdo preferuje mýtný systém a kdo dálniční známky, ať už v tištěné nebo elektronické podobě. Takže: 13 zemí využívá pro placení za jízdu po dálnicích mýtnice, 8 zemí pak preferuje dálniční viněty.


Sníh na kapotě a především střeše automobilů se může být ohrožením pro ostatní účastníky dopravy. Jízda za takovým vozidlem se totiž změní za cestování ve sněhové vánici. Nebezpečné jsou i odletující kusy ledu především ze střech kamionů. Jaké předpisy v tomto ohledu platí?


Moderní osobní automobily s dieselovým motorem jsou více než dvakrát tolik škodlivé než kamiony. Dokonce i auta s EURO 6 normou! To vše vyplývá z nejnovější studie organizace ICCT (Mezinárodní rada pro čistý transport).