AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Elektromobil - dobíjení

Německo je evropskou automobilovou velmocí, a tak do značné míry realita tohoto našeho západního souseda ovlivňuje dění i v dalších evropských zemích. Pokud jde o rozvoj elektromobilů, uvědomují si odpovědné německé orgány, že pro jejich rozvoj neudělaly dost. Proto se zásadně mění přístup – do roku 2020 chtějí, aby jezdilo už milion elektromobilů.

Zimní pneumatiky v létě

Přichází jaro a spolu s ním by měla následovat pravidelná péče o svého plechového miláčka. Bohužel však dle průzkumu obchodu Pneumatiky.cz nepřezouvá své vozidlo ze zimních gum na letní až pětina českých řidičů. Z našich zkušeností bohužel musíme toto číslo jen potvrdit. 

Prodeje aut dál rostou

Není nad příznivé zprávy, a ty z automobilového světa stále přicházejí – letošní leden je již 29. měsíc v řadě, kdy rostou prodeje nových osobních automobilů v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko, Island).

Průměrnou výši škody při havárii osobního automobilu v loňském roce odborníci v ČR stanovili na hodnotu 34 634 Kč, což je meziroční nárůst o 7,5 %. Obecně se dá říct, že nejvyšší škody měly vloni osobní vozy značky Jaguar a naopak nejnižší francouzský Renault.

Dálnice D1: Kamery od listopadu

Zřejmě ne dříve než na konci listopadu letošního roku se dá předpokládat, že se na dálnici D1 objeví radary pro úsekové měření rychlosti. Celkem by se mělo jednat o 32 detekčních kamer, které pořídí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Cigareta za volantem škodí 3x

Že jde o přehnanou propagandu nekuřáků proti těm, kdo tahají nikotin do svých plic? Vůbec ne. Předně škodí kuřák sám sobě a sedí v zakouřeném voze, kde je to 11 x horší než v kuřácké restauraci. Za druhé škodí spolucestujícím, z nichž dělají pasivní kuřáky a z dětí skutečné adepty na kuřáky. Za třetí ohrožují všechny na silnici, protože během celého kuřáckého rituálu zapálení si cigarety nevěnují dostatečně pozornost řízení asi 12 sekund. Na dálnici se to rovná ujetí 433 metrů. Jsou to jistě dostatečně pádné argumenty, proč by i zavilí kuřáci neměli v automobilu vůbec sáhnout po cigaretě.

Každé čtvrté auto se sjetými gumami

Připomeňme hned na začátku, že v období od 1. listopadu do 31. března je za konkrétních klimatických podmínek povinné mít pneumatiky s hloubkou dezénu minimálně 4 mm. Otázkou ale je, je tomu tak? Dodržují čeští motoristé zákon a hlavně, myslí na životy a zdraví vlastní a všech ostatních?

Lipsko: Autosalon se nekoná

Na letošní autosalon v Lipsku, který je pro české fandy motoristů nejbližším místem, kde vidět novinky nejen německého trhu, se původně přihlásilo 27 značek. Přičemž postupně jich 17 účast odřeklo. Samotná výstava automobilových novinek se tedy podle oficiálního prohlášení Leipziger Messe a Svazu mezinárodních výrobců motorových vozidel konat nebude.

ŠKODA 1000 MBX slaví padesátiny

ŠKODA 1000 MBX De Luxe slaví padesátiny. Atraktivní dvoudveřový automobil debutoval v březnu 1966 na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Sériová výroba se rozběhla v říjnu stejného roku, prostorný pětimístný automobil s motorem u poháněných zadních kol ve své době patřil na vrchol litrové třídy. 

foto: Oldřich Vaníček s Michaelem Schumacherem při ÚAMK Road Safety Day v Praze na Václavském náměstí v roce 2012.

Mezinárodní automobilová federace FIA, organizace sdružující motoristy ze 132 zemí světa, má po prosincovém zasedání nového viceprezidenta svého největšího regionu. Region 1 zahrnuje území 80 států Evropy, Afriky, Blízkého východu a podstatné části Asie. Viceprezidentem se stal JUDr. Oldřich Vaníček, prezident Ústředního automotoklubu ČR (UAMK). V posledních letech je JUDr. Vaníček členem Světové rady pro mobilitu, jednoho z vrcholných orgánů FIA. Viceprezidentem se stal po jeho zvolení prezidentem COFO, koordinačního orgánu motoristických organizací z teritoria více jak 30 států střední a východní Evropy, včetně části Asie.

Komise v Bruselu je přesvědčena, že mýtné pro osobní automobily diskriminuje cizince a porušuje právo EU. Evropská komise se rozhodla obrátit na Evropský soudní dvůr, aby zabránila diskriminačnímu zpoplatnění německých dálnic. 


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK