AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Krásné počasí zabíjí?

Obecná pravda říká, že za špatného počasí, tedy toho, které vybočuje od běžného normálu, se stává více dopravních nehod. Samozřejmě, že o tom v případě nenadálého sněžení, či jiné kalamity bezesporu je. Ovšem obvyklejší je, že i za této situace jde spíše o lehčí nehody. Jak je to tedy v případě tragických nehod s následkem smrti nebo zranění? Jak nehody ovlivňuje počasí?

SUV nejsou na nekvalitní cesty

Je to doslova šok. Zatím jsme asi všichni měli za to, že na naše ve velmi špatném stavu vozovky jsou ideální SUV. Jsou bytelnější, odolnější, lépe snášejí díry a výmoly…  Chyba lávky. Nic takového. Naopak! Tedy podle žebříčku vozů nejcitlivějších na špatný stav vozovek, který sestavila britská pojišťovna Warranty Direct.

Dálnice: Nejvyšší zdražení v Bulharsku

Ceny dálničních známek v Evropě znají jen dvojí stav – beze změny a vzhůru. Do kategorie těch prvních patří ceny kupónů v Čechách nebo na Slovensku. Přičemž u našich východních sousedů se odehrála asi největší změna – zavedení elektronických vinět.  

Měření rychlosti autobusů

Neštěstí při automobilových nehodách se nevyhýbá žádné zemi Evropy, stejně jako žádnému dopravnímu prostředku, od motocyklů až po autobusy. A jednou z nejčastějších příčin je nepřiměřená rychlost. Proto například ve Francii kontroluje její dodržování celkem 240 stacionárních radarů a stovky přenosných, nemluvě o těch městských. Nyní k nim přibyly dva mimořádné.

Mikroauta: Stále nebezpečná

Samozřejmě, že se jedná o velmi specifickou a „mikro“ skupinu dopravních prostředků. A to nejen svými rozměry, ale i počtem vyrobených kusů, stejně jako cílovou skupinou. Nicméně právě ta, patří mezi ně mladí a naopak starší lidé, navozuje otázku, zda jsou tyto dopravní prostředky dostatečně bezpečné? Krátká odpověď, kterou přinesl nedávný test Euro NCAP zní: Ne.

Emise a spotřeba aut: Pomalu klesají

O tlaku na snižování spotřeby nových osobních automobilů vyráběných v Evropě, a tím i snaze snižovat emise oxidu uhličitého není třeba nikoho přesvědčovat. Zvláště po „dieselgate“ je tato snaha jak orgánů EU, tak samotných automobilek zjevná. A jak to vypadá ve skutečnosti?

Radíme: Jak je to s reflexními vestami

Na českých silnicích jezdí vozidla vybavena starými reflexními vestami s označením EN471. Toto označení již delší dobu neplatí a pro koho jsou vůbec tyto vesty vhodné? Do motorových vozidel si tedy budeme muset pořídit novou reflexní vestu s označením EN ISO 20471:2013? Na toto vše jsme zjišťovali informace a jsou překvapivé.

Další padělky dálničních kuponů

Na českých silnicích se objevily další padělky dálničních kuponů na rok 2016, Ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury proto motoristy opětovně vyzývají ke zvýšené opatrnosti při jejich nákupu. Policie odhalila několik padělků s nedostatečnými ochrannými prvky. Poprvé ministerstvo řidiče na padělky letos upozornilo už koncem ledna.

V jedné stopě: Vloni 90 mrtvých

Osychající asfalt, tedy teploty nad 10 stupňů Celsia, jsou jednoznačným signálem pro jezdce v jedné stopě – po zimním „spánku“ chtějí vyrazit na silnice. Doporučení ÚAMK může být jediné: s rozvahou, se správným odhadem vlastních schopností i zkušeností a hlavně opatrně. Varováním je totiž loňský rok, který byl z pohledu tragických nehod od roku 1993 druhý nejhorší. Asi nikdo nechce, aby se opakoval.  

Letní pneu: Slevy do 5 %, zdražení do 5 %

První rada, kterou ÚAMK pravidelně dává před začátkem letní sezóny a přezouváním na letní pláště zní: nenazouvejte si už pneu se vzorkem jen 2,5 a méně milimetrů. Důvody jsou dva. Během sezóny je běžné sjetí jednoho a více milimetrů vrstvy běhounu. Tím se dostanete těsně na či pod hranici stanovenou zákonem. Druhý důvod – čím nižší vzorek, tím horší chování plášťů za mokra. Takže? V tomto případě nové pneumatiky. Jaké jsou letos jejich ceny?

Autonomní řízení za 24 000 Kč?

Ano, o takové budoucnosti uvažuje pověstný hacker a bývalý vývojář Tesly, který ji nyní vyzývá k souboji. Hovoříme o nadaném tvůrci počítačových programů jménem George Hetz. To nejpodstatnější není v jeho provokativních prohlášeních, že dokáže postavit nejlepší autonomní řízení osobního vozu na světě, ani že porazí Teslu či jiné firmy. Je v tom, že plánuje vyvinout zařízení využitelné pro stávající vozy.

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK