AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

V letošním roce se počítá v Čechách s výměnou celkem 720 000 řidičských průkazů. Byly totiž vydány v roce 2007, a to s dobou platnosti 10 let. Jen v lednu si nepřišlo vyměnit svá oprávnění 20 tisíc řidičů. Tedy jsou “bez papírů”.


Je to zcela přirozené – zájem o prověřování reálného stavu, tedy především najetých killometrů a dalších informacích u ojetých vozidel, stále roste. Jen za leden 2017 bylo v bezplatném systému VinCheck prověřeno 38 518 VIN kódů, tedy identifikačních čísel vozidel. Meziročně je to nárůst o 45,3 %.


Po šesti letech zde máme opět výsledky sčítání, ovšem nikoliv sčítání lidu, ale provozu na hlavních silničních tazích. Konal se po šesti letech od posledního obdobného průzkumu. Co první čísla ukazují? Že na dálničních a dalších páteřních komunikacích se dosáhl nárůst v průměru o 29 procent, u nákladních vozidel až o 36 %.


Podle amerických expertů jezdí po světě až 100 milionů automobilů, jejichž majitelé by měli mít těžký spánek. Proč? Protože mají bezklíčkové zamykání a startování vozidla, které je možné překonat, a není k tomu třeba žádného násilí, poškození vozidla. Vyzkoušeli si to na vlastní kůži členové Amerického úřadu pro pojišťovací podvody (NICB).


Viceprezident FIA region I., viceprezident AIT a prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček se setkal s ministrem životního prostředí a místopředsedou hnutí ANO Richardem Brabcem, kde řešili otázky ohledně odstraňování DPF filtrů v České republice.


Německá vláda ve středu 25.1.2017 schválila změnu zkákona o zpoplatnění dálnic v Německu. Dle námi dostupných informací bude mýtné zavedeno v roce 2018, ale nejpozději v roce 2019. Více informací a ceny mýtného si můžete již nyní u nás prohlédnout.


První dva měsíce letošního roku potvrzují dva trendy, které se projevily už v roce minulém. Za prvé, podíl ojetin při prvních registracích klesl, a to na 36 %. Tedy, naopak přibývá nových aut (vloni o 12,16 % více prvních registrací). No a druhá strana mince – neustále roste množství registrovaných ojetých vozů starších 10 let.


Obrazně řečeno jsme nad diesely udělali kříž. Přidaly se k tomu orgány řady měst, které zavedly ekologické zóny a plakety omezující vjezd. Jasně říkají, že benzinové motory jsou mnohem ohleduplnější k životnímu prostředí než diesely. Je to ale skutečně tak? Pokud jde o emise pevných částic do ovzduší, tak rozhodně ne.


Ve známé písni se zpívá: nic není, jak bejvávalo… Ani ten Natural 95 už není, povzdechne si motorista. Podle všeho ale motoristé nemusejí nutně slzet, protože nejde jen o přejmenování Naturalu 95 na Efecta 95.


Přitom zdaleka nejde o maličkost. Jeden příklad za všechny: za nově registrovaný automobil s výkonem motoru 255 kW a více zaplatí jeho slovenský majitel při registraci 3 900 euro, tedy zhruba 105 000 Kč. Rovněž při dalším prodeji je nutné platit, pravda s věkem vozu méně a méně. Nicméně…


Od příštího roku vláda německé spolkové země Bádensko-Württembersko zavedla nové opatření pro zlepšení situace za smogových situací. Rozhodla, že od roku 2018 bude v případě smogové situace zakazovat vjezd dieselových aut do města.


Přehled zpráv Autostylu