AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

E-mobilita značky ŠKODA

Automobilový průmysl se nachází v procesu velkých změn. Tradiční obor dále poroste, ovšem menším tempem než dosud. Otevřou se však nové oblasti, pro které má značka ŠKODA produkty a řešení nebo je bude vyvíjet. Výrazně poroste význam o oblasti jako je konektivita, alternativní pohony, elektromobily, sdílení vozů (carsharing), mobilita na vyžádání (mobility on-demand) i plně automatizované, resp. autonomní řízení.

V globální růstové strategii podniku hraje elektomobilita klíčovou roli. Do roku 2025 bude mít ŠKODA v nabídce plug-in hybridy i pět čistě elektricky poháněných automobilů. Pak bude mít každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky ŠKODA plug-in-hybridní nebo čistě elektrický pohon. Úspěch elektromobility závisí velkou měrou na tom, zde bude zákazníkům předložena atraktivní nabídka modelů, která bude splňovat potřeby individuální mobility a vysoké nároky na šetrnost k životnímu prostředí.

Pokud jde o konektivitu, definuje značka ŠKODA měřítka už nyní se svými sériově vyráběnými modely. Díky ŠKODA Connect, Wi-Fi hotspotu a modulu LTE jsou cestující na palubě automobilů ŠKODA vždy online a bleskurychle ve spojení s celým světem. Systém v případě nouze automaticky přivolá pomoc, v případě dopravní zácpy se aktualizují trasy navigace.

Plug-in hybrid od roku 2019, pět elektromobilů do roku 2025

Už pro modelový rok 2019 je plánováno uvedení verze vozu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridním pohonem na trh. Česká značka tak vstoupí do éry elektrifikovaného pohonu. První model s kombinací spalovacího motoru a elektromotoru umožní v městském prostředí i mimo něj lokálně bezemisní provoz. V následujících letech budou uvedeny na trh i další plug-in-hybridní modely značky ŠKODA v dalších segmentech.

"Design modelů značky ŠKODA s čistě elektrickým pohonem je určen dalším rozvojem aktuálního designového jazyka značky ŠKODA. S precizně vedenými liniemi a ostrými hranami vznikají jak v exteriéru, tak v interiéru nápadně jasné struktury, v nichž se odráží charakter značky ŠKODA, vyznačující se funkčností a nadčasovou estetikou,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO.

Celospolečenský úkol: budování nabíjecí infrastruktury

Dalším důležitým předpokladem pro zvýšení atraktivity elektromobilů je vytvoření husté sítě veřejných nabíjecích stanic. Zřízení veřejných nabíjecích stanic je celospolečenským úkolem, který je nutno zvládnout společným úsilím provozovatelů veřejné infrastruktury, dodavatelů energie a výrobců automobilů. 

Z technologického hlediska přispívá zejména vybudování rychlonabíjecích stanic k optimalizaci praktické využitelnosti a vhodnosti elektromobilů pro dlouhé tratě. Všude tam, kde je taková nabíjecí stanice se zvýšeným výkonem k dispozici, se může řidič vozu s čistě elektrickým pohonem spolehnout na to, že již delší přestávka na kávu postačí k doplnění zásob energie elektromobilu. Disponibilita rychlonabíjecích stanic je logicky výhodná především podél dálnic a důležitých spojnic dálkové dopravy.

Společný podnik pro vysoce výkonné nabíjecí stanice na hlavních evropských tepnách

Koncern Volkswagen se spolu se skupinou BMW, koncernem Daimler AG a automobilkou Ford Motor Company podílí na společném podniku pro výstavbu rychlonabíjecí vysokovýkonné sítě na důležitých evropských silničních tepnách. Cílem iniciativy je zřízení takzvaných nabíjecích stanic na stejnosměrný proud (DC) s vysokým výkonem. Tyto stejnosměrné stanice mají umožnit dobíjení o výkonu až 350 kW. Tím by se čas na dobití vysokonapěťového akumulátoru mohl oproti dosavadním rychlonabíjecím stanicím ještě dále zkrátit. Prvním krokem je plánované vybudování zhruba 400 ultrarychlých dobíjecích stanic ještě v průběhu roku 2017. Do roku 2020 by měl počet dostupných vysoce výkonných nabíjecích stanic vzrůst na několik tisíc

© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK