AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Evropská komise je připravena od roku 2020 zavést nové normy pro snižování emisí CO2 v silniční dopravě. ÚAMK je aktivní součást mezinárodní automobilové federace FIA, která naléhavě vyzývá EU, aby uskutečnila ambiciózní cíle v oblasti zlepšování životního prostředí. Zároveň upozorňuje, že je na místě využít všech řešení, které vedou k tomuto cíli, nejen zavést povinný podíl čistých aut pro evropské automobilky.

Celkem sedm členských států EU vyzvalo Evropskou komisi, aby stanovila přísnější limity pro emise CO2 ve výfukových plynech automobilů a to především cestou stanovení limitu výroby tak zvaných „čistých“ aut (elektromobilů, CNG, vodíkových atd). Pod tuto veřejnou výzvu se podepsali ministři dopravy a životního prostředí následujících zemí: Lucemburska, Rakouska, Belgie, Nizozemska, Portugalska, Irska a Slovinska. Kromě jiného se v ní uvádí, že bez ambiciózních cílů EU nesplní očekávané klimatické cíle.

Dopravní nehody s dětmi jako cestujícími v automobilu nejsou tak vzácné, jak by se dalo očekávat. O možných následcích pak rozhoduje vedle správného upoutání dítěte do sedačky jediné – její kvalita. Tu ověřil nedávný test partnerských klubů ÚAMK. Ověřil celkem 19 dětských sedaček.

Víte, kdy a kde se musí používat zimní pneumatiky v ostatních státech Evropy? My jsme pro vás sestavili velký přehled.

Začněme tím základním – prvním krokem na cestě, jak připravit automobil na zimu, je nazout mu zimní pláště. Ovšem tak jednoduché to zdaleka není. Samozřejmě bychom měli brát ohled na stav, celkovou dobu jejich používání a hloubku dezénu plášťů. Jen dobrým obutím to nekončí. Co provozní kapaliny, není na čase doplnit také výbavu o stěrku a škrabku na okna? Není čas zkontrolovat stav akumulátoru…A jak jsou na tom naše oči, uvidíme za šera dobře?

Znečišťování životního prostředí se do značné míry někdy schematicky a zjednodušuje jen na negativní vliv dopravy a speciálně osobních automobilů. Jako by autobusová nebo nákladní doprava, používající dieselové motory, nebyla velkým znečišťovatelem. A můžeme pokračovat dál. A co obří lodě – trajekty, tankery. Co obří letouny?

O dovolených přeměňujeme svoje automobily ve velbloudí karavanu, o níž si myslíme, že uveze vše. Jenže ono to tak není. Ověřil si to při testu osmi automobilů německý Auto Bild.

Sáhnout do kapsy, zvláště pokud mají například mladí dvě auta – starší pro hlavu rodiny a druhé pro maminku a rozvoz dětí, nebo jde-li o seniory, pro 1500 Kč za dálniční známku není málo. Zvláště pokud jste z okraje města nebo vesnic okolo větších center a projedete po dálnici jen pár kilometrů. Proto ministerstvo dopravy v dalším kroku zruší od 2018 povinnost mít dálniční známku v případě jízdy po pěti úsecích.

Může se to zdát jako překvapení – moderní nákladní automobily nebo tahače jsou „čistější“ než jejich menší sourozenci z kategorie osobních automobilů. Díky čemu? Širokému používání systému selektivní katalytické redukce (SCR), které masivně redukující oxidy dusíku ve výfukových plynech, a to za použití vodného roztoku močoviny (AdBlue). Takže bychom si mohli odechnout, či přesněji – v klidu se zhluboka nadechnout za projíždějícím kamionem? Mohli bychom, nebýt aféry dvojnásobného rozsahu než je dieselgate. Viníkem je „vrah AdBlue“ – AdBlue Killer, namontovaný podle odhadů odborníků až v 80 % všech kamionů z východu, včetně Čech.

Strana 1 z 19

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK